کد خبر : 75883
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
-

داریوش غفاری؛ خبرنگار باسابقه و خوشنام در بهشت زهرا آرام گرفت

داریوش غفاری؛ خبرنگار باسابقه و خوشنام در بهشت زهرا آرام گرفت
«داریوش غفاری» خبرنگار فقید و با سابقه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در اوج کار خبری و در حالی به دیار باقی شتافت که تا آخرین لحظات عمرش کار خبر را رها نکرد.

به گزارش سورپرس، مراسم وداع و خاکسپاری مرحوم غفاری ظهر امروز جمعه با حضور خانواده و همکارانش در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) برگزار و مرحوم غفاری در کنار همکار مرحومش ریحانه یاسینی آرام گرفت.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این باره گفت: مرحوم غفاری در حالی که با بیماری سخت سرطان مبارزه می کرد هیچ گاه کارش را رها نکرد و در اوج بیماری به کار و تخصص خود پایبند بود.

دکتر محمد رضا نوروزپور اظهار داشت: این خبرنگار فقید از جمله خبرنگاران، دبیران و  مدیران ایثارگر و متعهد ایرنا بود که تا آخرین روزهای عمر خویش و با وجود بیماری سخت سرطان به فعالیت خبری ادامه داد و در سال های اخیر نیز عهده دار مدیریت اخبار صفحه اصلی خبرگزاری را برعهده داشت.

معاون خبر خبرگزاری ایرنا نیز در این باره اظهار داشت: مرحوم غفاری با ۲۷ سال سابقه، به عنوان رئیس در خبرگزاری استان های قم و البرز فعالیت داشت و دوره ای نیز مدیر این خبرگزاری در کشور مالزی و از ایثاگران دوران جنگ هشت ساله دفاع مقدس بود.

داریوش غفاری؛ خبرنگار فقید ایرنا از زبان همکاران

محمدرضا نادری گیسور اظهار داشت: مرحوم غفاری سال گذشته درگیر بیماری سرطان شد و تا زمانی که در بیمارستان بستری نبود هیچ گاه کارش را رها نکرد و متعهد به کارش بود.

وی تاکید کرد: درد جامعه درد خبرنگاران است و در حالی که خبرنگاران از مشکلات مردم می نویسند نمی توان از مشکلات جامعه خبری غافل شد.

داریوش غفاری؛ خبرنگار فقید ایرنا از زبان همکاران
 وسط؛ شادروان داریوش غفاری

وی ادامه داد: خبرنگاری شغلی پر استرس است به همین منظور برخی خبرنگاران بدلیل این استرس و شرایط سخت کاری دچار بیماری می شوند که باید دولتمردان در این زمینه تدبیری بیندیشند.

همچنین محمد عزیزپور دبیر خبرگزاری ایرنا در استان البرز از همکاریش با مرحوم غفاری این چنین سخن گفت: آن فقید بسیار با صداقت و خستگی ناپذیر بود و به کارش علاقه زیادی داشت.

وی اظهار داشت: در زمانی که مرحوم غفاری حدود چهار سال مدیریت خبرگزاری استان البرز را بر عهده داشت با تمام وجود کار می کرد و در خدمت کار و همکارانش بود و در این مدت سنگ تمام گذاشت.

مرضیه فاتحی که در ۲ سال گذشته در یک گروه با مرحوم غفاری کار کرده بود نیز گفت: آن مرحوم خبرنگار میدانی بسیار قوی بود که رده های خبر را به خوبی طی کرد؛ وی کار خود را از خبرنگاری شروع کرد و در ادامه مدیر خبرگزاری در برخی شهرستان ها و استان ها بود و در ادامه به خارج از کشور رفت و تا زمانی که زنده بود متعهد به کارش باقی ماند.

وی ادامه داد: مرحوم غفاری با سابقه ای که داشت با تدبیر به موضوعات نگاه می کرد و آن جایی که می دانست که این کار باید انجام شود متعصبانه بر کارش اهتمام می ورزید.

این همکار مرحوم غفاری اظهار داشت: خبرنگاری کار پر استرس و زمانبری است و شب و روز و گرما و سرما و تعطیلی برای فعالان این حوزه معنایی ندارد و این موضوع کار خبرنگاری را سخت می کند.

فاتحی تاکید کرد: باید در این زمینه دولتمردان به ویژه برای خبرنگاران خبرگزاری ایرنا قانونی تصویب کنند تا موضوع سختی کار خبرنگاران این رسانه اجرایی شود.

مرحوم غفاری سال‌های متمادی در حوزه های مختلف خبری از جمله خبرنگار حوزه مجلس و دولت، دبیر گروه سیاسی، رییس دفتر ایرنا در کوالالامپور (مالزی) و ریاست مراکز ایرنا در استان‌های قم و البرز و دفتر نوشهر در غرب مازندران فعالیت کرده بود و همچنین از رزمندگان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

داریوش غفاری؛ خبرنگار فقید ایرنا از زبان همکاران

این خبرنگار فقید با وجود ابتلا به یک بیماری سخت از سال گذشته، تا آخرین روزها به صورت جدی و متعهدانه به فعالیت حرفه ای خویش ادامه می داد.

غفاری که متولد آذرماه ۱۳۵۰ و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی بود، پیش از آنکه ۵۰ سالگی اش را در میان خانواده و همکارانش جشن بگیرد، در بیمارستان شریعتی تهران دعوت حق را لبیک گفت و روحش از این دنیای فانی پر کشید.

پایگاه خبری سورپرس، این مصیبت را به خانواده داغدار این خبرنگار، همکاران ایشان در ایرنا و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.