کد خبر : 5448
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
-

فریبرز عسگری:

خداحافظی مردانی صحت ندارد/هیچکس برای کمک به تیم ملی پا پیش نگذاشت

خداحافظی مردانی صحت ندارد/هیچکس برای کمک به تیم ملی پا پیش نگذاشت
سرمربی تیم ملی تکواندو ضمن تشریح آخرین وضعیت این تیم در مورد برنامه های آینده گفت: هدفمان میدان دادن به جوانان برای بهتر شدن آینده تکواندو ایران است.

به گزارش سورپرس؛ بعد از پایان رقابتهای کسب سهمیه المپیک از طریق سیستم رنکینگ فدراسیون جهانی و کسب مجوز حضور در بازی‌های المپیک توسط میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور، سرمربی تیم ملی تکواندو صبح امروز چهارشنبه در یک نشست خبری شرکت کرده و با تشریح عملکرد تیم ملی در خصوص نتایج این رقابتها توضیح داد.

گزارشی از روند مسابقات
فریبرز عسکری در ابتدا گزارش کوتاهی از عملکرد تیم ملی بعد از مسابقات آزاد کشوری سال ۹۷ ارایه کرد و گفت: با سیستم پیچیده امتیاز دهی این شرایط ادامه داشت. از آن تاریخ تاکنون ۵ تورنمنت، یک جهانی و ۴ گرندپری اعزام شدیم که در نهایت هادی پور و میرهاشم موفق با کسب سهمیه شدند.

چرا مردانی سهمیه نگرفت
وی در مورد مردانی گفت: بعد از المپیک ریو و اتفاقات مربوط به آن مدتها در شوک بود و دو سال مدال نگرفت. از زمانی که من مسئولیت گرفتم از ۱۴ تورنمنت ۱۳ مدال گرفت. اینکه تنها کسی بنده که به جز نفر دوم رنکینگ از چهار گرندپری ۲۰۱۹ سه مدال گرفت ولی چون دو سال مدال نگرفته بود موفق به کسب سهمیه نشد. او به طور تمام حرفه ای در اختیار تیم ملی بود و وظیفه کاپیتانی تیم ملی را به خوبی انجام داد که جا دارد از وی تشکر کنیم.

خیلی ها سهمیه نگرفتند
وی در پاسخ به سوال در مورد مقصران از دست دادن سهمیه سوم گفت: من یک معلم هستم و همه در اردو برنده هستند. همه نفراتی که می توانستند در زندگی شخصی موفق باشند در اردو حضور دارند. نمونه های زیادی داریم که موفق نشدند. «رادیک» آذری قهرمان المپیک بود اصلاً سهمیه نگرفت و رفت از قاره ای سهمیه بگیرد. سجاد با ۳۱ سال را احیا کردیم و الان هم یکی از بهترین های دنیاست و با اندک اختلاف امتیاز موفق به کسب سهمیه نشد ما بابد تکلیف خودمان را مشخص کنیم که در هر میدانی مدال کسب کنیم. وقتی من آمدم سجاد دو مسابقه مهم را به دلیل انتخابی ها از دست داد تا اکنون برای او امتیازاتش مهم باشد.

باید برای آینده برنامه ریزی کنیم
مسابقات قهرمانی آسیا خیلی مهم است برای المپیک ۲۰۲۴ و باید با نگاه به آینده برنامه ریزی کنیم. بعد از المپیک توکیو باید کار را برای المپیک آینده آغاز کنیم و سکان هدایت تیم ملی را برای چهار سال به فردی سپرده و از او حمایت کنیم. الان همه کشورها کار خود را برای چهار سال آینده آغاز کرده اند.

برای دو مدال خوشرنگ تلاش می کنیم
وی ادامه داد: از امروز مسیر متفاوتی خواهیم رفت و برای کسب دو مدال خوشرنگ المپیک مسیر را طی می کنیم. شرایط روحی روانی در المپیک خیلی مهم است. من خودم المپیک مبارزه کردم و مربی بودم و به شرایط خیلی آشنا هستم. ما علاوه بر روانشناسی به جامعه شناسی هم نیاز داریم. خودمان هم عضوی از این جامعه هستیم و باید درک کنیم شرایط و این بچه ها تو جامعه هستند و باید اداره کنیم تا با کسب مدال و به جامعه روحیه دهیم.

از آینده خبر ندارم
وی در خصوص سئوالی در  مورد شرایط کاری خود بعد از المپیک گفت: کسی از آینده خبر ندارد. سیاست کلان ورزش چهار ساله است و اگر شرایط برای ادامه همکاری فراهم بود در خدمتم و اگر کسی دیگر بود حمایت می کنم. مقداری انصاف داشته باشیم. چندبار گفتم و خواهش کردم حمایت کنید ولی خانواده تکواندو کسی پا پیش نگذاشت. نگاه کنیم تیم های بزرگ دنیا چه کار می کنند و امتیاز می گیرند.

ناراحتم کاپیتان سهمیه نگرفت
در این هشت ماه آخر تعداد مسابقات زیاد بود و تلاش زبادی داشتیم تا سجاد را حفظ کنیم که نشد. در یک تورنمنت هم که سجاد آسیب داشت. معتقدم باید تدبیر کنیم و پس از  آن هر چه هست تقدیر است و باید به آن تعظیم کنیم. من ناراحت هستم که سرگروه تیم ملی سهمیه نگرفت.

به جوانگرایی اعتقاد دارم
وی در مورد جوانگرایی در مسابقات قهرمانی آسیا هم گفت: کار با جوانان را دوست دارم و اعتقاد دارم به جوانگرایی. در این مسابقات هم از جوانان هم استفاده خواهیم کرد. ولی بخشی از آن من هستم. بخشی فدراسیون و بخشی افکار عمومی که باید شرایط فراهم شود واگر می خواهیم در المپیک آینده موفق باشیم باید از همین مسابقات شروع کنیم.

خداحافظی مردانی صحت ندارد
عسکری در مورد خداحافظی مردانی گفت: چنین چیزی صحت ندارد. صحبتی که با هم داشتیم قرار شد اولین تصمیمی که می گیرد به من اطلاع دهد. ولی من پیشنهاد دادم کار  را تا المپیک ادامه دهد شاید شرایط اعزام فراهم شود. نفراتی که از رنکینگ کسب سهمیه کردند پشتوانه ندارند و اگر مشکلی پیش بیاید مردانی جایگزین خواهد شد.

حقوق ۵ میلیونی جواب نمی دهد
وی در مورد حقوق ماهیانه ای که برای المپیکی ها در نظر گرفته شده است گفت: پرداخت حقوق ۵ میلیونی فکر نمی کنم مبلغی باشد که بتواند مشکلی حل کند. نفرات همطراز آنها در کشورهای دیگر خیلی حمایت می کنند.

برنامه برای دو المپیکی
دو تکواندوکار جوان برای المپیک داریم که علاقمند هستند و حرفه ای تمرین می کنند. برنامه تمرین و حضور در تورنمنت ها داریم. اگر شرایط مهیا شود اردوی مشترک هم داریم تا با آمادگی فنی و بدنی بالا شرکت کنیم.اواخر دیماه تمرینات مشترک آسیایی و المپیک آغاز می شود. در آن زمان تصمیم خواهیم گرفت که دو المپین ما به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند یا خیر.

اعتقادی به القاب ندارم
به القاب و عناوین اعتقاد ندارم، این برنامه فدراسیون جهانی است که اکنون هم به وزن ششم روسیه لقب «ردماشین» داده شده. این تکواندوکاران جوان هستند و باید احساسات آنها کنترل شود. ولی وقتی تکواندوکار ما با شرایط خاص و چشم پوششی بر آسیب ها ‌و … به مسابقات اعزام می شوند و نتایجی رقم می خورد که بعضا شاید مطلوب نباشد و منتقد ما بدون اطلاع از این شرایط سخنانی بیان می کنند که رنجش ملی پوش می شوند.

هیچکس برای همفکری پا پیش نگذاشت
فریبرز عسگری در پایان گفت: صحبت کردن در مورد مسئله ای که عملی شود، آسان است. بارها و بارها درخواست کردیم عزیزان و پیشکسوتان بیایند کمک کنند، کسی پا پیش نگذاشت. کلی می گویند که مشکل فنی وجود داشته و من روی همین کلی گویی ها نیز موشکافانه کار می کنم. تجربه دوره قبل که با وجود تمام افتخارات جهانی و آسیایی داستیم و با باخت در المپیک یه شکست تلقی شد. بخشی از این مشکلات به بعد فنی تکواندوکاران در باشگاه های خود مربوط می شود و تا المپیک وقت داریم تا روی این نکات فنی کار کنیم.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.