کد خبر : 95094
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
-

یک نماینده مجلس:

خانواده شهدا بی ادعا زندگی می کنند

محمد بیگی گفت: امروز ما شاهد این جریان هستیم که همسران جانبازان به واسطه مراقبت از جانبازان، خود دچار بیماری های زیادی شده اند.

به گزارش  گروه اجتماعی سورپرس به نقل از خبرگزاری بسیج، همایش «یادگاران خورشید» با هدف تجلیل از مادران و همسران شهدا به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به مقام شامخی حضرت ام البنین(س) بیان کرد: حضرت ام البنین(س) الگوی عشق به همسر، خدا و ارادت به مولا و رهبر بود و این خصلت زیبا عملا در زندگی این بانوی بزرگ و مومنه جاری بوده است.

وی گفت: اگر زنان ما انسان ساز هستند مادران شهدای ما مکتب ساز بوده و اگر روزی امام راحل فرمودند از دامن زن، مرد به معراج می رسد در صحنه نبرد همسران شهدا ثابت کردند که حججی ها را همچون سیدالشهدا(ع) به مسلخ عشق و شهادت می فرستند. هر چند اگر فرزندشان پس از ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا، ارباً اربا شود، هیچ گاه جریان عاشورا و واقعا کربلا را فراموش نخواهند کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: سرسلسله تاریخ در هزاره پانزدهم همچنان مسیری را ترسیم می کند که روزی حضرت خدیجه ترسیم کرد. روزی حضرت زهرا(س) پشت درهایی که از کین دشمن به آتش کشیده شد، ترسیم کرد، روزی حضرت زینب بر سر پیکر مطهر و ارباً اربای برادرش ترسیم کرد و روزی حضرت ام البنین(س) در بیان حقایق کربلا ترسیم کرد.

محمدبیگی با اشاره به سفر معنوی به سوریه و حضور در محل شهادت شهدای مدافع قزوین در مقابله با جنایتکاران داعش عنوان کرد: با اشاره به سفر اخیر خود به سوریه و بازدید از محل شهادت شهدای مدافع حرم قزوینی تصریح کرد: همچنان برادران مدافع حرم در سوریه در حال نبرد با جنایتکاران داعش هستند و مخروبه ها و ویرانه های جنگ در سوریه به ما این نکته را گوشزد می کند تا ابدیت تاریخ و تا کربلا و عاشورا باقیست، دفاع ادامه دارد.

وی با اشاره به مظلومیت همسران شهدا و جانبازان اضافه کرد: امروز ما شاهد این جریان هستیم که همسران جانبازان به واسطه مراقبت از جانبازان، خود دچار بیماری های زیادی شده اند و این در حالی است که به واسطه کمترین رسیدگی به خانواده شهدا و جانبازان، واقعیات زندگی آنها در جامعه منعکس نشده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز بیان کرد: خانواده شهدا بی ادعا زندگی می کنند و همچنان ایثارگر بوده و ایثارگری را عملا به دنیا نمایان می کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.