کد خبر : 68416
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
-

حمایت جدی دستگاه قضا از سوت زن ها و گزارشگران فساد

حمایت جدی دستگاه قضا از سوت زن ها و گزارشگران فساد
سخنگوی دستگاه قضا گفت: از سوت زن ها، گزارشگران فساد و خبرنگاران صداوسیما مثل ضابطان قضایی حمایت می‌کنیم.
 به گزارش سورپرس، غلامحسین اسماعیلی درباره حمایت دستگاه قضا از گزارشگران فساد، افزود: ما عقیده داریم که برای مبارزه با فساد عزمی همگانی لازم است و گزارش‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بستتری مناسب برای شناسایی مفاسد و برخورد با آنهاست.
 وی گفت: اصحاب رسانه و مطبوعات نمایندگان افکار عمومی جامعه و چشمان تیزبین مردم در گوشه و کنار این کشور هستند و ما اعلام می‌کنیم این افراد مثل ضابطان قضایی مورد حمایت دستگاه قضا هستند.
 اسماعیلی تصریح کرد: ضابطان علاوه بر اعلام فساد حق اقدام هم دارند، اما گزارشگران، اصحاب رسانه و به ویژه خبرنگاران صداو سیما؛ اقدامشان صرفا جنبه اعلامی دارد، اما در دایره حمایتی دستگاه قضا، شبیه ضابطان خواهند بود.
 سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سؤال دیگری درباره ضرورت مبارزه با فساد، افزود: موضوع مبارزه با مفاسد به دغدغه ۲۰ ساله مقام معظم رهبری تبدیل شده است و ما در نظام مبتنی بر ارزش‌های اسلامی با فساد مبارزه می‌کنیم.
 وی گفت: متأسفانه مواجه می‌شویم با برخی افراد سودجو و فرصت طلبی که از این منابع سرشار کشور به نفع شخصی خودشان استفاده می‌کنند و این در حالی است که این سرمایه‌ها متعلق به همه آحاد ملت است.
 اسماعیلی ادامه داد: ما این سرمایه‌ها را متعلق به مردم می‌دانیم و همه آحاد مردم در آن شریک هستند و اگر بناست در حکمرانی اسلامی حق مردم داده شود، باید سلامت در کل نهاد‌های کشور برقرار شود و ما برای تحقق این مساله با هر گونه فساد مبارزه کنیم.
 وی تصریح کرد: امروز قوه قضاییه اراده‌ای بسیار جدی دارد تا هم با مصادیق و مظاهر فساد و هم با مفسدین برخورد‌های قاطع و بازدارنده داشته باشد. اسماعیلی افزود: در فرایند دادرسی پرونده‌ها و آسیب شناسی وضع موجود و بستر‌های بروز مفاسد را شناسایی کرده ایم و در خیلی از موارد نتایج در اختیار نهاد‌های متولی قرار گرفته تا با اصلاح ساختارها، کار را به گونه‌ای پیش ببریم که شاهد بروز مفاسد و تکرار سوءاستفاده افراد سودجو نباشیم.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.