کد خبر : 107960
تاریخ انتشار : شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
-

عبدالملکی:

حق هیچ کس در واریز یارانه تضییع نخواهد شد/ پیامک به دهک دهمی‌ها

حق هیچ کس در واریز یارانه تضییع نخواهد شد/ پیامک به دهک دهمی‌ها
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه حتی حق یک نفر ضایع نخواهد شد گفت: آنهایی که علی الحساب یارانه دریافت کرده‌اند کمتر از ۹۰ درصد هستند.

به گزارش سورپرس، حجت‌الله عبدالملکی روز شنبه ۷ خرداد در حاشیه آئین تودیع و معارفه رئیس جدید مرکز حراست و مشاور ستاد دانش‌بنیان و فناوری‌های وزیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹۰ درصد مردم یارانه دریافت خواهند کرد و همه کسانی که جزو این افراد هستند و هنوز یارانه دریافت نکرده‌اند، خیالشان راحت باشد که یارانه آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۲ گروه در خصوص یارانه‌ها داشته‌ایم: افرادی که اصلاً پرونده یارانه نداشته‌اند این افراد حدود هفت و نیم‌میلیون نفر هستند که باید از سامانه اعلامی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کنند که به حدود چهارتا پنج میلیون نفر از آنها یارانه تعلق می‌گیرند.

وزیر رفاه با اشاره به افرادی که یارانه آنها توسط دولت قبل حذف و یا خودشان حذف کرده‌اند گفت: این افراد باید در سامانه اعلامی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کنند، حقشان است که یارانه دریافت کنند.

وی ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها، لیست ثبت‌نام‌کنندگان را برای وزارت رفاه، ارسال می‌کند بررسی‌ها تکمیلی انجام می‌شود و یارانه برای آنها از اردیبهشت‌ماه لحاظ می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه گروه دوم افرادی هستند که جزو دهک دهمی شناسایی شده‌اند گفت: این افراد تا فروردین‌ماه یارانه می‌گرفتند، اما در اردیبهشت‌ماه یارانه به آنها تعلق نگرفت که به دستور رئیس‌جمهور یک ماه برای آنها واریز و مسدود است تا بررسی‌ها تکمیل شود.

وی گفت: رئیس‌جمهور یک ماه فرصت بررسی دادند تا وضعیت افرادی که اعتراض ثبت کرده‌اند رسیدگی شود در سامانه حمایت، قابلیت جدید به آن اضافه می‌شود، برای درخواست‌کنندگان پیامک ارسال می‌شود تا با مراجعه به سامانه شناسنامه اقتصادی را ببینید و اگر اعتراضی دارند اعلام و مدارک و مستندات را بارگذاری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه درخواست‌های بازبینی درست است گفت: این امر نیازمند بازنگری است به‌عنوان‌مثال، فردی خودروی خود را به‌صورت قولنامه‌ای فروخته است اصل را بر صحت می‌گذاریم و به او فرصت می‌دهیم تا سند فروش خودرو را ارائه کند.

وی افزود: همچنین خانواده‌ای به‌خاطر درآمد بالای فرزندان جزو دهک دهم شناخته شده‌اند و یارانه آنها قطع شده است در این راستا فرزندانی که خانواده مستقل تشکیل داده‌اند و یارانه را تفکیک نکرده‌اند، در سامانه حمایت راهنمایی می‌شوند تا جداسازی یارانه را انجام دهند و بعد والدین و اعضای خانواده مشمول دریافت یارانه می‌شوند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: همچنین کسانی که با حساب شخصی کارهای اقتصادی غیرشخصی انجام می‌دادند به‌عنوان‌مثال، مسئول خرید شرکتی شده‌اند اصل را بر صحت می‌گذاریم و فرصت می‌دهیم که حساب تجاری را از حساب شخصی جداسازی کنند یا افرادی که وجوه شرعی طلاب را در دفاتر مراجع جمع‌آوری می‌کردند حساب‌ها را شفاف و جداسازی کنند.

بنابراین گزارش، افرادی که به دهک بندی‌ها اعتراض دارند، از طریق تماس با شماره‌های ۶۳۶۹ و ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اقدام کنند یا با مراجعه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.