کد خبر : 63171
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
-

حفاری خط۴ مترو مشهدمقدس کلید می‌خورد

حفاری خط۴ مترو مشهدمقدس کلید می‌خورد
شهردار مشهدمقدس گفت: امیدوارم در یک ماه آینده حفاری خط۴ از خواجه‌ربیع و حفاری خط سه از امیریه آغاز شود.

به گزارش سورپرس، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد صبح امروز در مراسم افتتاح دسترسی اصلی ایستگاه سعدی خط دو قطار شهری اظهار داشت: از همراهی شواری شهر سپاسگزارم، سال ۹۶ ایستگاه سعدی را پس از فعالیت‌های شبانه‌روزی و بسته شدن میدان سعدی افتتاح کردیم، اما کار پایان نیافته بود.

شهردار مشهدمقدس گفت: مدیریت شهری مشهد، شهر همگان را مد نظر دارد و این پروژه که امروز افتتاح شد قطعه آخر پازل این ایستگاه بود که ۴۲ میلیارد تومان برای آن هزینه شد.امیدوارم در یک ماه آینده حفاری خط۴ از خواجه‌ربیع و حفاری خط سه از امیریه آغاز شود.

بتول گندمی؛ عضو شورای شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت:  سال ۹۶ که شورای پنجم فعالیت خود را آغاز کرد گفته بودند خط ۲ تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است. اما یکی از مشکلات ترخیص واگن‌ها بود که نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار بود؛ پیشنهاد شد خط را ببندیم و مسافرگیری را متوقف کنیم.

عضو شورای شهر مشهدمقدس گفت: شرایط اقتصادی متحول شد و دلار ۴ هزار تومانی بیش از ۲۰ هزار تومان شد، بانک‌ها و پیمانکاران طلبکار بودند، آذرماه گفتند فقط میزانی پول داریم که دستمزد بدهیم و شهر را همین‌گونه نگاه داریم.

گندمی خاطرنشان کرد: سعی کردیم مشکلات امنیتی این خط را در اولویت حل کنیم. آسانسور، پله برقی، جت فن و… اولین اقداماتی بود که انجام شد.هزار میلیارد تومان هر سال برای مترو در نظر گرفتیم در صورتی که کل خط قرار بود کمتر از هزار میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر ممکن بود بیکار شوند اما نگذاشتیم، این اقدامات جای قدردانی دارد.

محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد هم گفت: دسترسی‌های دوگانه به رفت و آمد مردم کمک می‌کند.امیدواریم پیاده راه از این محدوده برای دسترسی به حرم مطهر رضوی با همت آقای شهردار در سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.