کد خبر : 132609
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
-

تازه‌ترین آمار حجاج سرزمین وحی؛

حضور ۳۷ هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره برای حج تمتع

حضور ۳۷ هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره برای حج تمتع
بیش از ۳۷ هزار نفر از زائران حج تمتع سال ۱۴۰۲ تا پایان روز چهارشنبه وارد مکه مکرمه و مدینه منوره شده اند تا خود را برای انجام اعمال و مناسک حج آماده کنند.

به گزارش سورپرس، ورود کاروان های ایرانی از ۲۱ ایستگاه پروازی به عربستان که از روز سوم خرداد آغاز شده است، با نزدیک شدن به ایام حج روند سریعتری گرفته و تا پایان روز چهارشنبه (۱۷ خرداد) ۳۷ هزار و ۴۷۹ زائر وارد سرزمین وحی شده اند.

بر اساس اعلام ستاد مکه، از ۵۵۷ کاروانی که امسال راهی حج تمتع خواهند شد در حال حاضر ۶۸ کاروان در مدینه منوره بسر می‌برند و ۲۲۶ کاروان نیز در هتل های مکه مکرمه اسکان دارند. تعداد زائرانی که در قالب این دو کاروان وارد عربستان شده اند ۳۷ هزار و ۴۷۹ نفر است.

براساس تازه ترین آمار، تاکنون ۲۱۶ کاروان شامل ۲۸ هزار و ۸۱۴ زائر با ۱۴۷ پرواز وارد مدینه شدند که ۱۴۸ کاروان شامل ۲۰ هزار و ۸۹۰ نفر پس از زیارت حرم نبوی و جنت البقیع و محرم شدن در میقات شجره راهی مکه شدند.

همچنین ۸ هزار و ۶۶۵ نفر نیز از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده و پس از محرم شدن در میقات جحفه برای انجام اعمال عمره تمتع راهی مکه شدند.

حضور ۳۷ هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره برای حج تمتع

از مجموع زائران ایرانی که وارد سرزمین وحی شده اند هم اکنون ۲۷ هزار و ۶۴۱ نفر در مکه و ۹ هزار و ۸۳۸ نفر هم در مدینه حضور دارند.

برای حج امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر عازم عربستان خواهند شد و پروازهای رفت تا اول تیرماه انجام می شود.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.