کد خبر : 37653
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
-

در نامه به معاون وزیر علوم؛

جمعی از دانشجویان دکتری خواستار تمدید مهلت دفاع از رساله شدند

جمعی از دانشجویان دکتری خواستار تمدید مهلت دفاع از رساله شدند
جمعی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه های دولتی در نامه ای به معاون آموزشی وزارت علوم خواستار تمدید مهلت دفاع از رساله تا آذرماه شدند.

به گزارش سورپرس؛ جمعی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه های دولتی در نامه ای به علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم خواستار تمدید مهلت دفاع از رساله تا آذرماه شدند.

در این نامه آمده است که شیوع و گسترش بیماری کرونا سبب تعلیق اجباری طرح های پژوهشی میدانی شد و همین طور به تعطیلی خوابگاه ها و بازگشت دانشجویان به شهرهای خود از اوایل ترم گذشته انجامید که ادامه انجام رساله را غیرممکن کرد.

در این نامه تاکید شده با توجه به اینکه برای انجام بسیاری از پروژه های رساله، بویژه در علوم انسانی، نیاز به انجام کارهای میدانی گسترده است علاوه بر تعطیلی خوابگاه ها، محدودیت ها و نگرانی های بوجود آمده و لزوم رعایت فاصله اجتماعی کارهای میدانی را ناممکن کرد بنابراین انجام پروژه های پایان نامه عملا برای مدت قابل توجهی معوق ماند.

هرچند برخی دانشگاه ها برای مساعدت، مهلت دفاع نیمسال دوم ۹۹ – ۹۸ را تا پایان مهرماه تمدید کرده اند اما یک ماه تمدید در سنوات پیش هم کم و بیش رواج داشته و در شرایط سخت کنونی امتیازی محسوب نمی شود. برخی دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد نیز این مهلت را تا پایان آبان تمدید کرده اند که مهلتی نسبتا بهتر است.

دانشجویان در این نامه ضمن تشکر از همراهی وزارت علوم و دولت، درخواست کرده اند با توجه به شرایط خطیر کرونا، مهلت دفاع پایان نامه مقطع دکتری در ترم قبل تا آذرماه تمدید شود چرا که در عین حال که هزینه ای برای دانشگاه ها ندارد، کمک شایانی به دانشجویان در حال انجام رساله محسوب می شود و آنان را از اضطراب زاید الوصف نجات می بخشد.

در پایان این نامه، دانشجویان درخواست کرده اند با توجه به لزوم تعیین تکلیف ترم بعد این تصمیم به صورت عاجل و فارغ از بوروکراسی معمول اتخاذ شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.