کد خبر : 117464
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
-

جزئیاتی از افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان

جزئیاتی از افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان
معاون امور مجلس رئیس جمهور جزئیاتی از افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان ، همچنین زمان معرفی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی پست وزارت رفاه را اعلام کرد.

به گزارش سورپرس به نقل از ایسنا؛ سید محمدحسینی ، درباره جزئیات لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری که دوفوریت آن در مجلس به تصویب رسید و همچنین تامین منابع مالی برای اجرای آن، گفت:  برای اجرای این لایحه آمادگی داشته ایم که آن را ارائه کردیم. درست است که ابتدای سال افزایش حقوقی برای همه اقشار داشتیم اما با توجه به تورمی که در جامعه وجود دارد، نیاز داشتیم یک تجدیدنظری صورت بگیرد و کمتر سابقه داشته است که دولت در اواسط سال خودش پیشگام شود و این لایحه را ارائه دهد.

وی ادامه داد: منابع لازم برای اجرای آن تامین شده و از ابتدای شهریورماه اگر در مجلس تصویب شود لحاظ خواهد شد، که امروز دوفوریت آن تصویب شد، بعد در کمیسیون می‌آید و احتمالا چهارشنبه همین هفته در دستور کار قرار می‌گیرد و نهایی می‌شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه آمادگی کامل برای اجرای لایحه داریم، در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاثیر این مصوبه بر فاصله حقوقی میان بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری گفت: بله، این افزایش حقوق پلکانی اعمال می‌شود، یعنی کسانی که حقوق کمتری دارند مشمول افزایش درصد بیشتری می‌شوند که سقف آن ۲۰ درصد میشود و به این معنا نیست که حقوق همه ۲۰ درصد افزایش یابد.

حسینی ادامه داد: برای برخی ممکن است سه چهار درصد و برای برخی تا ۲۰ درصد هم می‌رسد. البته منتظر هستیم که ببینیم افزایش پلکانی را مجلس می‌پذیرد یا خیر. ترجیح ما این است که همین لایحه مورد قبول واقع شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که «بعد از عدم رای اعتماد مجلس به  زاهدی وفا، اکنون وزارت رفاه سرپرست ندارد، وزیر جدید را چه زمانی به مجلس معرفی می‌کنید؟» گفت: وزیر  پیشنهادی به زودی معرفی می شود.

وی افزود: امیدواریم که هرچه زودتر این اتفاق بیفتد، زیرا وزارتخانه بسیار مهمی است و بخش‌های متنوع و متعددی دارد. قبلا این وزارتخانه، سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که در هم ادغام شده و می طلبد که دقت بیشتری صورت بگیرد و گزینه مناسبی که مورد اقبال نمایندگان مجلس هم باشد معرفی می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.