کد خبر : 113871
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
-

جدیدترین تصمیم‌گیری‌ها برای سفر اربعین

جدیدترین تصمیم‌گیری‌ها برای سفر اربعین
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از جدیدترین تصمیم‌گیری‌ها برای سفر اربعین خبر داد و گفت: امسال قیمت رفت و برگشت بلیت هواپیما به عراق در ایام اربعین ۶ میلیون تومان است.

به گزارش سورپرس؛ سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در حاشیه جلسه این ستاد که امروز با حضور استاندار کربلا در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز، استاندار کربلا نکاتی را بیان کرد و نکته قابل توجه وی درخواست ماندگاری کمتر در کربلا و همچنین ارائه خدمات مواکب ایرانی بعد از روز اربعین بود. چون برخی زوار روزهای بعد از اربعین هم در عراق می‌مانند و این درخواست برای رسیدگی بهتر و خدمات‌رسانی به زوار است.

وی درباره قیمت پارکینگ گفت: قیمت حق پارکینگ در مرزها برای هر ۲۴ ساعت، ۵ هزار تومان برای پارکینگ‌های شهرداری و برای پارکینگ‌های بخش خصوصی ۱۰ هزار تومان مشخص شد.

رئیس ستاد اربعین گفت: همچنین مقرر شد که کنترل چگونگی تزریق واکسن نه در سامانه سماح، بلکه در مرزها به دو روش انجام گیرد؛ یکی اینکه زوار باید کارت واکسن همراه خود داشته باشند یا اینکه کارت واکسن را در تلفن همراه خود نشان دهند. مبنای واکسن نیز دو دوز واکسن و یا در صورت گذشت ۶ ماه از تزریق دوز دوم، تزریق دوز یادآور است و اگر کسی دوز سوم را زده باشد، نیازی به دوز یادآور نیست.

میراحمدی با بیان این که برای تردد زائران اربعین مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین باز هستند و مورد استفاده قرار خواهند گرفت‌، درباره قیمت پروازها هم خبر داد: قیمت رفت و برگشت هوایی به عتبات ۶ میلیون تومان است و شخص وزیر راه بر این موضوع نظارت دارد و بلیت چارتری هم وجود نخواهد داشت.

وی درباره مبلغ پرداختی زوار برای بیمه هم گفت: برای بیمه مبنا ۱۸ هزار تومان است ولی ما خدمات را از ۲۳ تا ۱۰۰ درصد افزایش دادیم‌.

رئیس ستاد اربعین تاکید کرد: بنا بر دستور وزیر کشور، استانداران مکلف هستند با بسیج امکانات ترابری استان‌ها به کمک بیایند تا بتوانیم به بهترین وجه مراسم را برگزار کنیم. ما امسال پارکینگ‌های وسایل شخصی را افزایش دادیم و توصیه می‌کنیم برای زائرانی که مقدور است، از وسیله شخصی استفاده کنند.

میراحمدی با اشاره به این که پیش‌بینی می‌شود امسال ۴ تا ۵ میلیون زائر در ایام اربعین در عتبات حضور یابند، گفت: تاکنون در سامانه سماح یک و شش میلیون نفر نام‌نویسی کرده‌اند و پیش بینی می‌شود که ۴ تا ۵ میلیون زائر داشته باشیم.

این مسئول اضافه کرد: مواکب ایرانی می‌توانند از ۲۱ محرم/ ۲۸ مرداد برای خدمات‌رسانی در عراق حضور یابند.

آماده‌باش کامل عراق برای اربعین

استاندار کربلا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عراق برای مراسم اربعین در آماده‌باش کامل به سر می‌برد، برای فعالیت بهتر مواکب پیشنهادهایی را ارائه کرد.

نصیف الخطایی استاندار کربلا بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی ضمن تشکر از مقامات ایرانی به دلیل همکاری عالی با دولت عراق در مناسبات مذهبی گفت: برای تمامی زائران دعا می‌کنیم که در صحت و سلامت باشند.

وی افزود: آمادگی کامل برای استقبال زائران در اربعین به هر تعدادی که باشند داریم.

الخطایی بیان کرد: شما می‌دانید میلیون‌ها نفر سالانه وارد کربلا می‌شوند. در مراسم عاشورا، نیمه شعبان، عرفه و اربعین پذیرای زائرای بسیاری هستند. البته در شب‌های جمعه زیارت‌های میلیونی را در کربلا شاهد هستیم.

استاندار کربلا گفت: استانداری کربلا، آستان‌های مقدس حسینی(ع) و عباسی(ع) و نیروهای امنیتی همه در خدمت زائران هستند.

وی ادامه داد: شما بهتر می‌دانید که اهالی کربلا به عنوان شهروند صرفاً میزبانان زائران نیستند. بلکه آنها قلباً پذیرای زائران هستند و میزبانی را با جان و دل انجام می‌دهند.

الخطایی گفت: عراق مکانیزم بسیار خوبی در اجرا برنامه‌های ویژه برای زائران اربعین هستند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از زیارت عاشورا ما بلافاصله برای اربعین آماده شده ایم. دو روز است که برنامه‌های امنیتی را اجرا کرده ایم و وزیر کشور، نیروهای مسلح و نیروهای خدماتی همه در حالت آماده‌باش کامل هستند.

الخطایی با اشاره با اینکه عتبه حسینی (ع) و عباسی (ع) هم برای مراسم اربعین آماده اند، افزود: یکی از مواردی که آن را پیگیری می‌کنیم، آموزش زبان فارسی به نیروهای اجرایی است که البته با سفیر ایران در عراق هم این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

استاندار کربلا گفت: شهروندان کربلا در طول سال پول‌های خود را برای اربعین جمع می‌کنند و نذر زائران می‌کنند.

وی گفت: در جریان هستید که هیأت‌ها و مواکب حسینی در کربلا و یا برخی از استان‌ها تا ۲۰ صفر برنامه‌ریزی دارند تا بتوانند به زائران اربعین خدمات ارائه دهند.

الخطایی افزود: ما می‌دانیم که تعداد زائران ایرانی بیشتر از کشورهای دیگر است. در نتیجه مواکب باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که یا تا بعد از اربعین خدمت دهند، یا کلاً برای بعد از اربعین خدمت دهند.

استاندار کربلا تصریح کرد: برای حمل و نقل آماده هستیم تا بتوانیم زائران را از مرز به شهرها و برعکس منتقل کنیم اما هرچقدر توقف زائران در شهر کربلا کمتر باشد، کار ما راحت تر است.

در اربعین قطعی برق نداریم

استاندار کربلا در ادامه صحبتش ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در ایام اربعین توسط زائران گفت: در زمان اربعین برنامه‌هایی برای تقویت برق به منظور خدمات رسانی بهتر به زوار حسینی داریم.

نصیف الخطایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلا شاهد قطع برق بودیم، چه تدبیری برای اینکه در ایام اربعین هم شاهد این موضوع نباشیم، اندیشیده‌اید، گفت: قطعی برق در استان کربلا مربوط به قبل از ۱۰ محرم بوده است. ما در زمان ۹ و ۱۰ محرم هیچ قطعی برقی نداشتیم.

وی افزود: البته که در زمان اربعین هم برنامه‌هایی برای تقویت برق به منظور خدمات رسانی بهتر به زوار حسینی داریم.

استاندار کربلا با اشاره با موضوع اسکان زائران اربعین گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به دو سال گذشته تعداد زائر بیشتری را در ایام اربعین شاهد باشیم. تمامی خانه‌ها و حسینیه‌ها آمادگی پذیرایی از تمام زوار اربعین را دارند و ما به هیچ عنوان نگرانی از بابت اسکان زوار در کربلا نداریم.

الخطایی در خصوص تزریق واکسن کرونای زائران هم گفت: نظر قطعی خودمان را طی روزهای آینده اعلام می‌کنیم اما از تمامی زوار خواهش می‌کنم موارد بهداشتی را رعایت کنند تا همگی در صحت و سلامت باشیم.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.