کد خبر : 64595
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
-

سخنگوی ناجا اعلام کرد؛

ثبت ۱۸۴ میلیون «تردد نوروزی»/ افزایش ۱۹ درصدی تصادفات فوتی

ثبت ۱۸۴ میلیون «تردد نوروزی»/ افزایش ۱۹ درصدی تصادفات فوتی
سخنگوی نیروی انتظامی از ثبت 184 میلیون تردد در محورهای کشور طی نوروز امسال خبر داد.

به گزارش سورپرس؛ سردار مهدی حاجیان امروز (۱۲ فروردین) در کرمانشاه در جمع خبرنگاران با قدردانی از همکاری بسیاری از مردم در ایام نوروز و رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: در این بین متاسفانه عده ای هم به توصیه ها توجه نکرده و شاهد افزایش سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته بودیم، بگونه ای که در نوروز امسال تاکنون ۱۸۴ میلیون تردد در سطح محورهای کشور ثبت شده است.

وی یادآور شد: این حجم تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۹ درصد افزایش داشته است.

حاجیان خاطرنشان کرد: متاسفانه به تناسب افزایش ترددها، نوروز امسال شاهد افزایش تصادفات در سطح محورهای استان هم بودیم، بطوری که تصادفات فوتی ۱۹ درصد و تصادفات خسارتی ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده اند.

ثبت 184 میلیون "تردد نوروزی" در محورهای کشور/ افزایش 19 درصدی تصادفات فوتی

سخنگوی ناجا با اشاره به محدودیت تردد در شهرهای نارنجی و قرمز گفت: پلیس بر اساس رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدام به اعمال محدودیت های تردد کرده است، البته تمام این محدودیت ها تنها با هدف تامین سلامت مردم اعمال می شود.

وی با بیان اینکه سفر از و به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است، گفت: مسافران نوروزی در این شهرها ظرف ۷۲ ساعت باید شهر را ترک کرده و به شهرهای مبدا برگردند.

حاجیان همچنین با اشاره به برقراری محدودیت های تردد شبانه گفت: در حال حاضر ساعت این محدودیت‌ها کاهش یافته و شروع ساعت محدودیت ها از ساعت ۲۱ شب به ساعت ۲۲ رسیده که تا ساعت سه بامداد نیز ادامه دارد.

امسال ۱۶ اولویت داریم/ “هوشمندسازی پلیس” اولویت اول ناجا

سخنگوی ناجا در ادامه در تشریح اولویت های پلیس برای امسال، گفت: پلیس امسال ۱۶ اولویت را در دستور کار قرار داده که توسط فرمانده ناجا ابلاغ شده است.

وی هوشمندسازی پلیس را مهم ترین اولویت ناجا در سال جاری عنوان کرد و افزود: تلاش داریم با استفاده از فناوری های نوین ماموریت های پلیس را پیش ببریم.

حاجیان خاطرنشان کرد: امسال همچنین در راستای شعار سال، نیروی انتظامی اولویت هایی برای خود تعریف کرده تا بتوانیم با ایجاد بستری امن زمینه توسعه و رونق تولید را بیش از پیش فراهم کنیم و در این مسیر مبارزه با قاچاق کالا یکی از اولویت های ناجا خواهد بود.

سخنگوی ناجا یادآور شد: برای تحقق شعار امسال کارگروه ها و کمیته های مختلف تشکیل شده و وظایف پلیس های تخصصی نیز در این زمینه مشخص و ابلاغ شده است.

حاجیان گفت: پلیس در چارچوب وظایف قانونی که دارد تمام تلاش خود را به کار خواهد بست که موانع تولید را رفع کرده و بستری امن برای تولید در کشور فراهم کند.

سخنگوی ناجا در پایان از استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان های امن کشور یاد کرد و افزود: خوشبختانه عملکرد نیروی انتظامی در استان کرمانشاه مطلوب است و شاهد حضور و ظهور پلیس به معنای تاثیرگذاری در ماموریت های محوله هستیم.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.