کد خبر : 334
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۷:۱۸
-

ثبت اموال و دارایی نمایندگان مجلس در مرحله اجرا

ثبت اموال و دارایی نمایندگان مجلس در مرحله اجرا
یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از استقرار سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان در مجلس خبر داد و گفت که کار ثبت اموال نمایندگان از فردا در مجلس انجام می‌شود.

به گزارش سورپرس، احمد امیرآبادی فراهانی اظهار کرد: پیش از این مقدمات استقرار سامانه ثبت دارایی مقامات و مسئولین در مجلس فراهم شده بود و امروز این سامانه توسط معاونت فناوری قوه قضاییه در مجلس مستقر شد.

وی با بیان اینکه «از فردا کار ثبت اموال و دارایی نمایندگان در مجلس آغاز می‌شود»، افزود: نمایندگان باید طبق قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، اموال و دارایی خود، همسر و فرزندان خود را اعلام کنند و در قسمت سرمایه، اموال منقول مثل خودرو و طلای سرمایه‌ای را نیز اعلام کنند.

به گفته وی، تا زمانی که همه نمایندگان اموال و دارایی خود را در این سامانه اعلام کنند این سامانه در مجلس مستقر خواهد بود.

براساس قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، مقامات تعیین شده در اصل یکصدو چهل و دوم (۱۴۲) قانون اساسی، فهرست دارایی‌های خود، همسر و فرزندانشان را مطابق آیین‌نامه ای که توسط قوه قضائیه ذیل این قانون تهیه و ابلاغ می شود، در ابتداء و انتهای دوره مسئولیت به رئیس قوه قضائیه گزارش می‌دهند و قوه قضائیه نسبت به رسیدگی به اموال آنان از جهت بررسی عدم افزایش “من غیر حق” اقدام می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.