کد خبر : 1887
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
-

تکمیل طرح های ورزشی کشور نیازمند ۱۵۰میلیارد ریال است

تکمیل طرح های ورزشی کشور نیازمند ۱۵۰میلیارد ریال است

معاون امور حقوقی،مجلس وهماهنگی امور استان ها وزارت ورزش وجوانان گفت:سه هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که تکمیل وبهره برداری ازاین طرح ها نیازمند ۱۰۰تا۱۵۰هزار میلیارد ریال است.

به گزارش سورپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، جمشید تقی زاده روز چهارشنبه درحاشیه افتتاح بهره‌برداری از چهار طرح ورزشی درقم گفت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی به بخش خصوصی به منظور احداث، تکمیل و تجهیز این طرح‌ها مورد تاکید است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان برای بهره‌برداری از ۷۰۰ طرح ورزشی در سال ۹۸ گفت: در هفت ماه نخست امسال، ۲۳۰ طرح ورزشی درکشور با اعتبار ۳هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با افتتاح آن‌ها ۵۷۶ هزار مترمربع به فضای ورزشی کشور افزوده شد.

معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: بهره‌برداری از این تعداد طرح زیرساختی اقدامی بی‌نظیر دروزارت ورزش و جوانان می‌باشدکه تمام این مجموعه برای تحقق آن بسیج شده‌است.

تقی زاده در ادامه با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی بسیار خوبی درقم ایجاد و درحال احداث است،‌ گفت: مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص) قم از جمله زیرساخت‌های بسیار باکیفیت و بی‌نظیر در کشور است که این موضوع نشان‌دهنده حرکت شتاب‌دار قم در مسیر توسعه زیرساخت‌های ورزشی می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت احداث مجموعه ورزشی امام رضا(ع) قم،‌ گفت: با مذاکره‌ها و تعامل‌های ایجادشده میان مجموعه مدیریت استان و وزارت ورزش و جوانان روند احداث این مجموعه حداکثر تا ۴۰ روز آینده به طور کامل عملیاتی می‌شود.

تقی زاده،‌ ادامه داد: درگام اول، ۵۰ میلیارد ریال توسط وزارت ورزش و جوانان و ۵۰ میلیارد ریال توسط استانداری قم برای احداث مجموعه ورزشی امام رضا(ع) تخصیص داده شده است ضمن اینکه مناقصه این طرح نیز انجام و پیمانکار جدید از روزهای آینده فعالیت خود را در این طرح آغاز می‌کند.

وی گفت: آنچه اهمیت دارد این است که عزم جدی میان مسئولان استان و ورزش کشور برای تکمیل این مجموعه ورزشی درقم ایجادشده و همه بسیج شده‌اند تا این طرح را زودتر تکمیل کنند.

مجموعه ورزشی ۴ هزار و ۵۰۰ نفری امام رضا (ع) در منطقه پردیسان قم قرار دارد که روند احداث آن از حدود ۱۰ سال پیش آغازشده و هم اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی مدت‌هاست که عملیات اجرایی آن متوقف شده است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد

چهار طرح ورزشی با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال شامل استخر مجموعه ورزشی تختی، خانه جوان مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم و شهر دستجرد قم و همچنین سالن ورزشی چندمنظوره سوده ، امروز طی آئینی درقم به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ ۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.