کد خبر : 100163
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۰۰
-

تولید «تیبا» متوقف می‌شود/ خودروی جایگزین معرفی خواهد شد

تولید «تیبا» متوقف می‌شود/ خودروی جایگزین معرفی خواهد شد
آنگونه که به نظر می رسد سال آینده شاهد توقف تولید تعدادی از خودروهای پرتیراژ ایران و خودرو و سایپا خواهیم بود. پس از آنکه اعلام شد ایران خودرو سال آینده سمند و پژو 405 را از خط تولید خارج می کند اکنون سایپا نیز اعلام کرد که تولید تیبا متوقف خواهد شد.

به گزارش سورپرس، خبر توقف تولید تیبا را مدیرعامل سایپا اعلام کرد و به این ترتیب سایپا پس از پراید با یکی دیگر از خودروهای کف قیمت خود خداحافظی خواهد کرد.

مهدی خطیبی، مدیرعامل سایپا در این خصوص گفت گفت:  در شرکت سایپا تولید تیبا  ۷۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان زیان دارد، در سال ۱۴۰۱ تولید این خودرو متوقف و خودرو آریا  به خط تولید اضافه خواهد شد. تمام تمرکز ما روی یک تولید موتور بر اساس نقشه و مدارک ساخته خواهد شد که اولین آن اکنون در دست آزمایش است که سرمایه گذاری آن ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل سایپا می‌گوید: در سایپا یک میلیون سهام دار خرد داریم که در چند سال اخیر هیچ عایدی از سهام نداشتند؛ تولید اقتصادی را در برنامه قرار داده ایم تا باعث بقای یک کالا شود.

چندی پیش بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفته بود در سال ۱۴۰۱ خودرو‌های ۴۰۵ و سمند از مدار تولید خارج می‌شود همچنین سال آینده خودروی  K125 و یک تا دو محصول مونتاژی برای عرضه آماده می‌شوند.

خودرو آریا :

کراس اوور سایپا خودرو سایپا آریا

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.