کد خبر : 29230
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
-

در سطح مناطق 22گانه شهرداری تهران صورت گرفت؛

توزیع رایگان ٢٧ هزار کیسه پارچه‌ای

توزیع رایگان ٢٧ هزار کیسه پارچه‌ای
همزمان با هفته ى بدون کیسه پلاستیکی، به صورت رایگان ٢٧ هزار کیسه پارچه ای در اختیار شهروندان قرار گرفت.

به گزارش سورپرس به نقل از  روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، “شینا انصاری” در خصوص معضل تولید بالاى پسماندهای پلاستیکی در کشور گفت: پسماندهای پلاستیکی بخش مهمی از پسماندهای شهری را شامل می شوند، به نحوی که روزانه بالغ بر ۶۰۰ تن پسماند پلاستیکی در شهر تهران به مرکز دفن منتقل می شود.

وی افزود: این در حالی است که پسماندهای پلاستیکی اثرات محیط زیستی زیادی دارد و ماندگاری بیش از ۳۰۰ سال آن در طبیعت، آلودگی آب و خاک را به همراه دارد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی، گفت: کیسه های پارچه ای جایگزین های مناسبی هستند که با توجه به قابل شست و شو بودن، به صرفه بوده و سازگار با محیط زیست هستند.

انصاری اظهار داشت: همزمان با هفته بدون پلاستیک، از تاریخ ( ١۴ لغایت ٢١ تیر ماه ) تعداد ۲۷ هزار کیسه پارچه ای در غرفه های فعال منتخب در سطح مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران به صورت رایگان توزیع شده که مورد استقبال چشمگیر شهروندان قرار گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: این اقدام محیط زیستی نباید صرفا مختص به هفته بدون پلاستیک باشد بلکه باید به صورت مستمر و پایدار اجرا شود تا در نهایت فرهنگ استفاده از جایگزین های پایدار و سازگار با محیط زیست به جای کیسه پلاستیکی در میان مردم نهادینه شود.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.