کد خبر : 14144
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۸:۳۳
-

تمهید حمایتی دفتر موسیقی ارشاد برای جبران ضرر «کرونا» به کنسرت‌ها

تمهید حمایتی دفتر موسیقی ارشاد برای جبران ضرر «کرونا» به کنسرت‌ها
مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد به‌دنبال تعطیلی تمامی برنامه‌های هنری کشور برای پیشگیری از خطر ابتلا به ویروس کرونا، از همکاری این مجموعه جهت تسریع صدور مجوز کنسرت‌های به تعویق افتاده خبر داد.

به گزارش سورپرس؛ محمد الله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از هنرمندان و گروه‌هایی که در جریان به تعویق افتادن کنسرت‌ها، همکاری خوبی با دفتر موسیقی داشته‌اند، گفت: پس از انتشار اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی کشور تا پایان هفته جاری به دلیل ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلاء به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه که با هماهنگی وزارت بهداشت صورت گرفته، طبیعی است که کنسرت‌های موسیقی نیز از این قاعده مستثنا نبودند. این در حالی است که هنرمندان و گروه‌هایی که در هفته پیش رو قرار بود کنسرتی را برگزار کنند، نهایت همکاری را در این مورد انجام دادند که من از همه این عزیزان قدردانی می‌کنم که در این اقدام پیشگیرانه همراهی ارزشمندی داشتند.

وی درباره تمهیدات حمایتی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جبران خسارات احتمالی کنسرت‌های به تعویق افتاده تصریح کرد: به طور عمده شرکت‌ها و مؤسسات فعال بخش خصوصی مجری برگزاری کنسرت‌ها در بخش‌های مختلف هستند و دفتر موسیقی وزارت ارشاد به غیر از موارد نظارتی و صدور مجوز، نقشی در نحوه برنامه‌ریزی و اجرای کنسرت‌ها ندارد. از سویی با توجه به اینکه به تعویق افتادن کنسرت‌ها ذیل اطلاعیه سراسری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مستقیم وزارت بهداشت بوده است، بنابراین تمهیدات حمایتی ما هم در راستای تسریع در صدور مجوز کنسرت‌های به تعویق افتاده خواهد بود که در این زمینه دفتر موسیقی وزارت ارشاد بر حسب وظیفه خود در این زمینه نهایت همکاری را انجام خواهد داد تا در برگزاری تاریخ بعدی کنسرت‌های به تعویق افتاده، مشکلی از ناحیه دفتر موسیقی وجود نداشته باشد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلاء به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همکاری صنوف مرتبط به اطلاع عموم می‌رساند که تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور تا پایان هفته جاری (۹/۱۲/۹۸) تعطیل می‌شود. بدیهی است تداوم این وضعیت منوط به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود.»

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.