کد خبر : 66876
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
-

تلویزیون در دومین رمضان کرونایی

تلویزیون در دومین رمضان کرونایی
تا زمانی که عنان سریالسازی فقط در دست برخی از هنرمندان است این مساله طبیعی جلوه می کند که مخاطبین نوعی دیگر از برنامه ها را بر بستر تلویزیون و اینترنت پیگیری کنند.

گروه فرهنگی سورپرس؛ ماه مبارک رمضان از راه رسید. این دومین ماه رمضان کرونایی است. شعار در خانه بمانیم هنوز در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران شنیده می شود. در چند سال اخیر اکثر شبکه های تلویزیونی به مناسبت ماه رمضان سریالهایی بعضا با زمینه مذهبی و اکثرا با موضوعات روز اجتماعی روی آنتن می برند.

نیمه پنهان ماه، گردنبند، مهمانی از بهشت، خاتون، چراغهای خاموش، خانه به دوش، میوه ممنوعه، خورشید پنجم، بچه مهندس و… از معروفترین سریالهایی بودند که به مناسبت این ماه در سه دهه ی اخیر روی آنتن تلویزیون رفته اند.

امسال نیز تلویزیون کما فی السابق رسم قدیم خود را ادامه داده و با پنج سریال تلویزیونی میزبان روزه داران ماه خداست. احضار، فصل چهارم بچه مهندس، یاور، رعد و برق و خانه ی آقاجان پنج سریال ماه رمضانی امسال هستند. سریالهای امسال تقریبا یک شوخی کاملا جدی تلویزیونی هستند.

فصل چهارم بچه مهندس در حالی روی آنتن میرود که نه کارگردان اصلی (علی غفاری) و نه بازیگر اصلی(روزبه حصاری) حضور ندارند. با این همه شبکه اصرار داشته است که حتی اگر شده با کارگردان و بازیگری دیگر سریال در فصل چهارم ادامه یابد. تعویض کارگردان شاید به چشم مخاطب نیاید اما تعویض بازیگر نقش اصلی(جواد جوادی) بدون هیچ بهانه و حتی عذرخواهی ای چشم نواز مخاطب فهیم نیست.

سریال علیرضا افخمی با عنوان «احضار» در شبکه اول تلویزیون روی آنتن است و سریال برادر بزرگترش بهروز افخمی با عنوان «رعد و برق» در شبکه پنج تلویزیون پخش میشود.

هنوز یک ماه از پخش سریال دادستان با بازی برزو ارجمند نگذشته بود که فصل دوم گاندو با بازی امیریل ارجمند به آنتن شبکه سوم سیما رسید و از اولین غروب ماه مبارک رمضان سریالی با عنوان «یاور» با بازی داریوش ارجمند روی آنتن میرود. گویا تلویزیون توسط عده ی خاصی از هنرمندان هنرپیشگان قبضه شده است.

تنها سریالی که این شبها روی آنتن است و از هر نوع انگی مبراست «خانه آقاجان» است. سریالی به کارگردانی علی حسن زاده که از شبکه شما پخش می شود و فضایی کاملا ایرانی دارد. با وجود این تیزر این سریال تلویزیونی از هیچ کدام از شبکه های سراسری پخش نمیشود عملا انگار شبکه های کم مخاطب تر رسانه ملی یتیم میمانند.

تا زمانی که عنان سریالسازی فقط در دست برخی از هنرمندان است این مساله طبیعی جلوه می کند که مخاطبین نوعی دیگر از برنامه ها را بر بستر تلویزیون و اینترنت پیگیری کنند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.