کد خبر : 47285
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
-

تقابل کریسمس و کرونا در آمریکا

تقابل کریسمس و کرونا در آمریکا
کریسمس در راه است و آمریکا که باداشتن بیش از ۱۳میلیون مبتلابه کرونابه کانون شیوع این ویروس درجهان بدل گشته و هنوز از اخبار رسمی آغاز واکسیناسیون در این کشور خبری نیست.

به گزارش سورپرس، رسانه های آمریکایی از جمله اب.بی.سی نیوز، سی.بی.اس نیوز، هیل، بیزینس اینسایدر، یو.اس.ای تودی و سی ان ان به هشدارهای مقامات ارشد بهداشت و درمان در آمریکا ازجمله  دکتر آنتونی فائوچی رئیس مرکز جلوگیری و مهار بیماری ها (سی دی سی) مبنی بر وخیم تر شدن شیوع بیماری در هفته ها و ماه های آینده در این کشور پرداخته اند؛ هشدار  نسبت به عواقب نادیده گرفته شدن پروتکل های بهداشتی و سفر میلیون ها شهروند آمریکایی در تطعیلات اخیر به مناسبت روز شکر گزاری که می تواند باعث جهش ناگهانی در آمار شیوع و میزان مرگ و میر شود.

به گفته مقامات بهداشتی آمریکا، عواقب کرونایی سفرهای زیادی که در تعطیلات روز شکرگزاری انجام شد، در آستانه جشن سال نو میلادی بروز پیدا خواهد کرد و کریسمس امسال، آمریکا شاهد جهش قابل توجه در میزان شیوع این بیماری خواهد بود.

ابراز تردید درباره  واکسن کرونا

 

شبکه خبری ای.بی.سی نیوز درگزارشی درباره سفر میلیون ها آمریکایی  که می تواند پیامدهای وخیم شدت بخشیدن به همه گیری ویروس کرونا را در روزها و هفته های آتی به دنبال داشته باشد،  نسبت به انتشار واکسن کرونا و تاثیر گذار بودن آن ابراز تردید کرد.

ای.بی.سی نیوز حتی در حساب توئیتر خود نوشت: هنوز (موثربودن) واکسن های کووید-۱۹ بطور رسمی تایید نشده است، اما آمادگی های فراوانی برای توزیع آن صورت گرفته، نگهداری و انتقال این واکسن نیاز به درجه حرارت بسیار پائینی دارد.

رسانه های آمریکایی به دلخوشی جامعه آمریکا نسبت به توزیع واکسن کرونا اشاره دارند؛ شهروندانی که دیگر از شنیدن هشدارهای بهداشتی خسته شده اند و به امید به اینکه واکسن در راه است، هشدارها را دیگر جدی نمی گیرند.

دیگر رسانه های آمریکایی همچون هیل، سی.بی.اس نیوز، یو.اس.ای تودی به پوشش خبری اظهارات اخیر دکتر فائوچی پرداخته و به نقل از وی گزارش دادند افزایش ابتلا به ویروس کرونا با توجه به شدت گرفتن سفرهای درون آمریکا، طی هفته های پیش رو  چندین برابر آمار موجود شود.

رئیس مرکز کنترل و پیش گری بیماری در آمریکا به رسانه های به صراحت درباره وخیم تر شدن شیوع این ویروس در این کشور گفته است: چنانچه نموداری در پیش رو داشته باشیم برای نشان دادن شیوع این ویروس و مبتلایان به آن در هفته های پیش  رو، سیر منحنی در این نمودار «عمودی» خواهد بود.

فائوچی درادامه هشدار خود می گوید: بدبختانه آنچه که  طی چند هفته آینده منتهی به ماه دسامبرباید انتظار آنرا داشته باشیم چندین برابر شدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به وضعیت و آمار کنونی خواهد بود، آنچه که می گویم قصد هراساندن مردم آمریکا نیست بلکه هشداری است تا کاری برای مانع شدن از بروز چنین اتفاقی است.

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» نیز درخبری دراین باره می نویسد: مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا از شهروندان آمریکایی می خواهد تا مراقب سفرهای گروهی درون کشوری خود باشند، اما میلیون ها آمریکایی با نادیده گرفتن این هشدار در روزهای اخیر برای برگزاری مراسم روز شکرگزاری به سفرهای هوایی مبادرت ورزیدند.

ای.بی.سی نیوز: تنها در یک روز یک میلیون و صدهزار آمریکایی سفر هوایی انجام دادند

شبکه خبری ای.بی.سی نیوز درمورد بی توجهی شهروندان آمریکایی به هشدرهای صورت گرفته و اینکه این کشور هم اکنون بالاترین میزان مبتلایان به این ویروس در سطح  جهان را دارد گزارش داد: تنها در روز چهارشنبه گذشته یک روز قبل از روز شکرگزاری ، بیش از یک میلیون و یکصدهزار آمریکایی از گیت ترمینال فرودگاه های آمریکا عبور کردند.

فائوچی به این شبکه خبری گفت: قطعا پس از پایان این سفرها با افزایش بی سابقه ابتلا به ویروس کرونا مواجه خواهیم بود.

تردید و ابهام درباره واکسن کرونا در آمریکا

اعلام خبر تهیه واکسن کرونا و به زودی توزیع شدن آن در آمریکا با تردیدهایی از  سوی عالی ترین مقام بهداشت و درمان در این کشور روبرو است.

فائوچی طی روزهای اخیر  درمصاحبه هایی که با بسیاری از رسانه های آمریکایی داشته است در مورد جواب دادن این واکسن ابراز تردید کرده و گفته است:  درباره این واکسن نگران هستم چراکه روند و ساخت واکسن از لحاظ علمی اعلام شده اما  تاکنون هیچ اعلام علمی و پزشکی در باره امنیت این واکسن به گوش نرسیده است، چراکه موثر و امن بودن این واکسن باید بطور مستقل از سوی مراجعی مستقل اعلام شود.

آمریکایی ها کریسمسی  با کابوس و هیولای کرونا خواهند داشت

آنچه که تاکنون رسانه های و مقامات ارشد بهداشت و درمان در آمریکا می گویند همگی اذعان بر این امر دارد که هفته های پایانی سال ۲۰۲۰ با آنچه شهروندان آمریکایی بی محابا انجام داده اند به کریسمسی با دهشت شیوع هرچه بیشتر کووید-۱۹ دراین کشور همراه خواهد بود، اپیدمی که تمامی عرصه های اجتماعی، سیاسی، بهداشتی و ازهمه مهمتر اقتصادی آمریکا را درهم نوردیده است، اکنون این ویروس می رود تا به واقع به کابوس و هیولایی برای آن بدل شود که خلاصی از آن با آنچه رخ داده دشوار می نماید.

وخامت اقتصادی آمریکا

تارنمای خبری بیزینس اینسایدر با توجه به نگرانی از موج جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا در گزارشی نوشت:  درد اقتصادی آمریکا ناشی از ویروس کرونا منجر به روکود اقتصادی شد که حتی نسبت به روکود اقتصادی دهه سی آمریکا را نیز بی سابقه بود، شیوع کووید-۱۹ منجر به فلج شدن فعالیت های اقتصادی و لطمه دیدن مصرف کنندگان شد.

تداوم بیکاری شش ماهه در آمریکا

ویروس کرونا که در اوایل ماه فوریه در آمریکا تنها ۱۴ فرد مبتلا گزارش شده بود و با سو مدیریت و اظهارات دروغ دونالد ترامپ رئیس جهموری شکست خورده در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اکنون به فراتر از ۱۳ میلبون و ۷۰۰هزار نفر رسیده، بر اقتصاد آمریکا تاثیر منفی شدیدی گذاشته است، بطوری که اداره کار آمریکا وضعیت بیکاری دراین کشور را نگران کننده دانسته است.

آماری که در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ از سوی «آمار اداره کار» آمریکا موسوم به «بی.ال.اس»( Bureau of Labor Statistics) انتشار یافت نشان می دهد که حدود ۱۱میلیون ۱۰۰هزار آمریکایی شغل خود را از دست داده اندو برای ششمین ماه متوالی است که آمریکا با نرخ نگران کننده بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه است.

شبکه خبری سی ان ان طی روزهای اخیر، یکی از مشکلات پیش روی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا را برخورد با شیوع بیماری کووید-۱۹ عنوان کرد و افزوده بود ترامپ در واقع با تمرکزی بر موضوع پیروزی مجدد خود درانتخابات، مساله کنترل این بیماری در آمریکا را رها کرده است.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۶۳میلیون نفر عبور کرد که از این تعداد نیز بیش از یک میلیون و ۴۶۰هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا نیز با بیش از ۱۳میلیون و ۷۵۰هزار مبتلا و بالغ بر ۲۷۳هزار جان باخته کانون ابتلا به این ویروس در سطح جهان است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.