کد خبر : 91086
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
-

سخنگوی کاخ سفید خبر داد؛

تعامل و گفتگو میان آمریکا و روسیه افزایش خواهد یافت

تعامل و گفتگو میان آمریکا و روسیه افزایش خواهد یافت
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به نتایج حاصل از دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه تاکید کرد که دو طرف بر سر افزایش مناسبات و سطح تعامل با یکدیگر به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس به نقل از تاس، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در جریان برگزاری نشست خبری خود به خبرنگاران گفت که واشنگتن و مسکو توافق کردند تا در چارچوب ویدئو کنفرانس اخیر برگزار شده میان رؤسای جمهور روسیه و ایالات متحده تماس‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

بر اساس این گزارش، هنگامی که از وی خواسته شد درباره اظهارات قبلی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر سر نشست‌های سطح بالای نمایندگان روسیه و ناتو برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی مسکو توضیح دهد، ساکی پاسخ داد که بایدن قرار بود با رهبران گروه کشورهای B۹ گفتگوی تلفنی داشته باشد. وی افزود: «و البته، ما هر روز با تعدادی از متحدان و شرکای ناتو در تماس هستیم».

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید همچنین گفت: «هنگامی که وی (بایدن) با رئیس جمهور پوتین گفتگو کرد، آنها توافق کردند که تیم‌هایشان، بحث‌ها و تعاملات جاری را پیگیری کنند. اما در حال حاضر، تمرکز ما بر تعامل با اروپایی‌ها و بسیاری از متحدان ما در ناتو است؛ همانطور که رئیس جمهور اشاره کرد، این کار را در سطح بسیار بالایی انجام دهیم.

جن ساکی در ادامه سخنان خود مدعی شد: ایالات متحده همچنان به حفظ تماس با روسیه در رابطه با مسائل امنیتی در اروپا متعهد است.

تعامل و گفتگو میان آمریکا ور روسیه افزایش خواهد یافت

ساکی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات جدیدی در رابطه با اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره نشست امنیتی مشترک میان روسیه و مقامات ناتو دارد یا خیر، پاسخ داد: من فکر می‌کنم آنچه رئیس جمهور به آن اشاره می‌کرد، مجموعه‌ای از گفتگوها و تعاملات است که ما انجام می‌دهیم.

وی افزود: دو رئیس جمهور تیم‌های خود را موظف به پیگیری کردند و ما انتظار داریم که این موضوع نیز ادامه یابد.

 

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.