کد خبر : 30688
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
-

تشکیل کمیته‌ «سفیران عشق» برای کمک به ازدواج جوانان

تشکیل کمیته‌ «سفیران عشق» برای کمک به ازدواج جوانان
دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی گفت: کمیته‌ «سفیران عشق» با هدف حمایت از ازدواج جوانان و کمک به تشکیل زندگی موفق تشکیل شد.

به گزارش سورپرس؛ محمد گل محمدی دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران از تشکیل کمیته سفیران عشق با هدف تلاش در جهت حمایت و تشکیل زندگی موفق و پایدار جوانان خبر داد و گفت: انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران بنا به رسالت خود که در حوزه سلامت اجتماعی و روانی جوانان فعالیت دارد، با همت جمعی از جوانان فرهیخته و دغدغه‌مند، کمیته‌ای تحت عنوان سفیران عشق را تشکیل داد تا در راستای ازدواج موفق جوانان فعالیت کند.

گل محمدی ابراز کرد: یکی از اهداف اصلی کمیته‌ی سفیران عشق ضمن ارائه مشاوره پیش از ازدواج، حین ازدواج و حتی پس از ازدواج، تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز زوجین توسط خیرین حوزه ازدواج، برگزاری کارگاه‌های مختلف مورد نیاز زوجین و توانمندسازی آنان و خانواده، پیگیری قوانین مرتبط با ازدواج جوانان از وزارت خانه‌های مربوطه، ارائه راهکارهای نوین جهت تشکیل زندگی، ترویج فرهنگ زندگی اصیل ایرانی به همراه توصیه‌های دین مبین اسلام است که به طور بسیار ساده تشکیل اما از کیفیت مطلوب و پایداری برخوردار است.

وی افزود: یکی از مباحث بسیار مهم در امر ازدواج، انتخاب عاقلانه همسر و زندگی عاشقانه اما با توجه به تغییر سبک زندگی نوین جامعه و مؤلفه‌های گوناگون از جمله اقتصاد ناپایدار کشور، جوانان تمایلی به ازدواج رسمی نداشته و مسیر جدیدی را که عمدتاً نادرست است انتخاب می‌کنند که در نهایت به دلیل عدم آگاهی لازم از مسیر پیش روی و تجربه کافی، به خود و بنیان خانواده آسیب رسانده و گرفتار مشکلاتی می‌شوند که گاهاً تا پایان عمر گریبان گیر آنان است.

گل محمدی با بیان اینکه در این میان اهمیت گفت و گوی بین نسلی، تعامل با خانواده، اجرای صحیح وظایف توسط مسئولین مربوطه و به خصوص متخصصین حوزه سلامت اجتماعی پر رنگ تر از همیشه می‌شود، عنوان کرد: وقتی جوان جامعه به راحتی بتواند با نسل گذشته خود ارتباط برقرار کند و از تجربه آنان استفاده کند و از طرفی بتواند از تخصص روان شناسان بهره گیرد، بی شک با آگاهی بیشتر و علم بر انتخابی که دارد، مسیر خود را در پیش می‌گیرد و موفق می‌شود.

کم کاری مسئولین در عرصه ازدواج

وی افزود: یکی دیگر از مباحث بسیار مهم در تشکیل زندگی موفق و پایدار جوانان، حمایت همه‌جانبه‌ی مسئولین مربوطه از امر ازدواج جوانان است که متأسفانه در این عرصه شاهد کم کاری‌های بسیاری از سوی مسئولین هستیم، به طور مثال قانون تسهیل ازدواج جوانان بیش از پانزده سال است که در مجلس تصویب شده اما از آن فقط یک باقی مانده است. در حالی که اگر قانون تسهیل ازدواج جوانان توسط دولت‌ها به خوبی اجرا و از سوی مجلس نظارت شود، شاهد بهبود شرایط ازدواج جوانان خواهیم بود.

دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران بیان کرد: قانون تسهیل ازدواج را شخصاً از وزارت ورزش و جوانان در نشست‌های مختلفی که با مسئولین مربوطه داشتم مکرراً پیگیر شده‌ام اما متأسفانه به دلیل شفاف نبودن وظایف و اختیارات وزارت خانه‌ها در قانون فوق، عملاً وزارت خانه‌ها تاکنون به درستی نتوانسته‌اند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و این قانون را اجرا کنند. لذا تا زمانی که مجلس در قانون فوق به طور صریح و شفاف بازنگری انجام ندهد و دولت به طور دقیق آن را اجرا نکند شاهد بی میلی جوانان به امر ازدواج خواهیم بود. البته طبق اعلام رسمی وزارت ورزش و جوانان تعداد ثبت آمار ازدواج در چهار ماه ابتدای سال جاری، دویست هزار ازدواج بوده این در حالی است که این آمار در چهار ماه نخست سال گذشته صد و شصت و هفت هزار ازدواج بوده است اما نکته مهمی که از نظر ما وجود دارد، کیفیت تشکیل زندگی و از آن مهم‌تر پایداری آن است، به همین جهت ما در نظر داریم با تشکیل کمیته سفیران عشق بیشتر روی کیفیت زندگی زوجین تلاش کنیم و آن را ارتقا دهیم.

وام ازدواج برای تشکیل زندگی کافی نیست

محمد گل محمدی از مبلغ اندک وام ازدواج انتقاد کرد و گفت: علیرغم افزایش وام ازدواج به مبلغ پنجاه میلیون تومان برای هر نفر توسط دولت، این مبلغ کفاف تشکیل زندگی متوسط را در استان تهران محیا نمی‌کند لذا از دولت می‌خواهیم با توجه به شرایط موجود اقتصادی کشور، رقم این وام و مدت زمان اقساط آن افزایش پیدا کند. البته جوانان می‌توانند با مراجعه به صندوق کارآفرینی امید و دریافت وام اشتغال‌زایی به مبلغ صد و پنجاه میلیون تومان، از تسهیلات این صندوق بهرمند شوند و کار کوچک اقتصادی را در ابتدای زندگی مشترک برای خود محیا کنند.

وی ضمن استقبال از طرح معاونت امور جوانان مبنی بر اجرای وام تجمیعی تصریح کرد: طرح خوبی که آقای تندگویان معاون امور جوانان بیان کرده، طرحی بسیار عالی برای رفع مشکلات جوانان است، در این طرح پیش بینی شده است وام‌هایی که به طور پراکنده برای مسکن، اشتغال، ازدواج و… به جوانان داده می‌شود تجمیع شده و به یک باره به مبلغ یک میلیارد تومان با باز پرداخت حدوداً چهل ساله و سود چهار درصد به جوانان داده شود تا جوان در همان ابتدای زندگی درگیر نیازهای اولیه خود نباشد و به رشد و شکوفایی زندگی مشترک نیز بتواند بپردازد. البته این طرح اولیه است و باید در مجلس عنوان و تصویب شود تا دولت‌های بعدی آن را اجرا کنند.

کرونا و آسان شدن ازدواج‌ها

وی با اشاره بر تغییر سبک تشکیل زندگی مشترک به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: متأسفانه با ورود ویروس کرونا به جهان، سبک زندگی‌ها بسیار تغییر کرده است و ما باید خودمان را برای سبک زندگی جدید آماده کنیم. با ورود ویروس کرونا و صدور محدودیت‌ها و دستور عمل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا فعلاً بعید می‌دانم مراسم‌ها را به سبک سابق بتوان اجرا کرد.

دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران تصریح کرد: البته این امر حسنی هم دارد و جوانان می‌توانند هزینه‌های مازادی که در مراسم‌ها صرف می‌کردند را با توجه به شرایط اقتصادی موجود جامعه، صرف موارد مهم‌تر کنند تا در ابتدای زندگی شرایط بهتری را تجربه کنند، هرچند بنده معتقد هستم باید مراسم ازدواج را ولو ساده برگزار کرد زیرا علم روان شناسی ثابت کرده است زوج‌هایی که مراسم ازدواج را برگزار می‌کنند به نسبت آنانی که مراسم را برگزار نمی‌کنند از مشکلات عاطفی کم‌تری رنج می‌برند اما نکته مهمی که در این بین وجود دارد تغییر سبک زندگی به دلیل شیوع ویروس کرونا است، به همین خاطر توصیه می‌کنیم یک مراسم بسیار ساده برگزار شود تا زوجین در کمال آرامش زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

گل محمدی تصریح کرد: من از همه عزیزانی که دغدغه‌مند و فعال حوزه ازدواج جوانان هستند خواهشمندم ما را در این کمیته یاری کنند. به علاوه جوانان استان تهران می‌توانند با به عضویت درآمدن در کمیته سفیران عشق انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران از خدمات انجمن با تعرفه بسیار اندک به نسبت مراکز مشابه، استفاده کنند.

انتهای پیام/۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.