کد خبر : 85933
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
-

تشکیل پرونده جنایات جنگی عربستان و امارات در یمن

تشکیل پرونده جنایات جنگی عربستان و امارات در یمن
گروهی از وکلای حقوق بشر در لندن، امروز شکایتی علیه جنایات جنگی عربستان سعودی و امارات عربی متحده در یمن، در پلیس انگلیس و نیز دادگاه ثبت می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، در شکایات وکلای مدافع حقوق بشر در انگلیس نام ۲۰ نفر از اعضای اصلی سیاسی و نظامی رژیم‌های عربستان و امارات و نیز سرمایه گذارانی که در انگلیس با این رژیم‌ها همکاری می‌کنند، آمده است.

در شکایت وکلای حقوق بشری خواسته شده است به علت جنایات جنگی مقامات دولتی و نظامی عربستان و امارات، آنان به محض ورود به انگلیس بازداشت و محاکمه شوند.

به نوشته گاردین، این گروه از وکلای حقوق بشر با عنوان گورنیکا ۳۷ (Guernica ۳۷)، تاکنون نام همه متهمان به جنایات جنگی مورد نظر را اعلام نکرده اند، اما نام بن سلمان ولیعهد عربستان و محمد بن زاید ولیعهد امارات در میان افراد متهم به جنایات جنگی در یمن است.

به نوشته گاردین، ولیعهد‌های عربستان و امارات از دوستان نزدیک انگلیس به شمار می‌روند که در انگلیس، سرمایه گذاری‌های فراوان کرده اند. خاندان حاکم بر امارات، مالک باشگاه فوتبال منچستر سیتی در انگلیس است و اوایل ماه جاری میلادی نیز خاندان سلطنتی عربستان، باشگاه فوتبال نیوکاسل را خرید.

گاردین نوشت توبی کادمن (Toby Cadman) وکیلی که این شکایت را مطرح کرده است گفت امیدوار است یگان جنایات جنگی در پلیس انگلیس، فشار‌های سیاسی دولت این کشور را نادیده بگیرد و پرونده را با انصاف پیگیری کند.

وی افزود شکایت ما درباره جرایم بسیار جدی است که امکان اغماض در آن وجود ندارد. به نوشته گاردین، وکلای حقوق بشر بیش از یک سال است که پرونده شکایت علیه جنایات جنگی عربستان و امارات را آماده می‌کنند و امروز این پرونده ۲۰۰ برگی را به پلیس و دادگاه انگلیس ارائه می‌کنند که دربرگیرنده کشتار شهروندان عادی در یمن است. در این پرونده به جنایات عربستان و امارات در یمن، از جمله بمباران یک اتوبوس مدرسه و کشتار ۲۶ دانش آموز در ماه اوت سال ۲۰۱۸، بمباران یک مراسم عروسی در اکتبر ۲۰۱۶ که به مرگ دستکم ۱۴۰ نفر منجر شد و نیز شکنجه مردم یمن در شهر عدن با استفاده از مزدوران اهل کلمبیا که به نیابت از رژیم امارات، برای شرکت نظامی آمریکایی کار می‌کنند، است.

مردم و نهاد‌های حقوق بشری انگلیس بار‌ها در برابر سفارت عربستان، امارات و بحرین تجمع کردند و خواستار پایان دادن به حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی انگلیس از این رژیم‌ها شدند.

فعالان حقوق بشر می‌گویند منافع اقتصادی موجب شده است دولت انگلیس نقض گسترده قوانین حقوق بشری و جنایات جنگی در یمن را کاملا نادیده بگیرد، جنایاتی که البته با بخشی از سلاح‌ها و جنگ افزار‌های انگلیسی انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.