کد خبر : 19739
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
-

وزیر بهداشت دستور داد؛

تسریع در جمع آوری و تکمیل پرونده بیماران بستری و فوتی‌های کرونا

تسریع در جمع آوری و تکمیل پرونده بیماران بستری و فوتی‌های کرونا
وزیر بهداشت، در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، خواستار تهیه پرونده بیماران بستری و فوت شده مشکوک به کرونا شد.

به گزارش سورپرس؛ سعید نمکی، تاکید کرد: از ابتدای شروع همه گیری کرونا تا کنون برای اکثریت قریب به اتفاق بیماران بستری و فوت شده مشکوک به این بیماری آزمایش تشخیصی PCR به عمل آمده و با توجه به نتایج مشخص شده ضروری است نسبت به تکمیل پرونده این افراد سریعاً اقدام شود.

در نامه وزیر بهداشت آمده است: تمامی موارد بستری و یا فوت شده که با تشخیص پزشک معالج به عنوان مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ تشخیص داده شده‌اند، لکن نتیجه آزمایش آنها مثبت نیست به عنوان محتمل تلقی شود و لازم است تمام تصاویر رادیولوژیک و نتایج آزمایش‌های پاراکلینیک آنها در پرونده کاغذی و الکترونیک به گونه‌ای در سیستم HIS بیمارستان ثبت شود که قابلیت بازبینی و رهگیری در آینده را داشته باشد.

نمکی همچنین در این نامه تاکید کرده است: تمامی موارد مثبت آزمایشگاهی ابتلاء و فوت به صورت روزانه (حتی روزهای تعطیل) به مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام تا توسط سخنگوی این وزارتخانه اطلاع رسانی شود. بدیهی است هرگونه اشتباهی در اعلام تعداد موارد به عهده مسئولین دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.