کد خبر : 61755
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
-

لیگ برتر فوتبال؛

توقف پرسپولیس صدرنشین در آبادان/ برد شیرین فرهاد در تهران/ سپاهان آلومینیوم را ۶ تایی کرد

توقف پرسپولیس صدرنشین در آبادان/ برد شیرین فرهاد در تهران/ سپاهان آلومینیوم را ۶ تایی کرد
تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار خارج از خانه مقابل صنعت‌نفت‌آبادان به تساوی بدون گل رضایت داد. و استقلال مجیدی با یک گل در تهران فولاد را با شکست بدرقه کرد.

به گزارش سورپرس، امروز (شنبه) در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، صنعت‌نفت در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف تیم صدرنشین پرسپولیس رفت که این دیدار با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسید. «امیر عرب‌براقی» با کمک‌های «علیرضا مرادی» و «محمدرسول ذورقی» قضاوت دیدار را برعهده داشت.

 

بازی در حالی آغاز شد که پرسپولیس در این دیدار نتوانست از «مهدی ترابی» به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی داخلی استفاده کند. بازی با حملات نفت آغاز شد و بازیکنان این تیم با دوندگی بالا، کار را برای میهمان دشوار کردند، اما بتدریج پرسپولیس روند بازی را به تعادل کشید.

در دقیقه ۲۱ نفت در آستانه گلزنی قرار گرفت که ضربه «طالب ریکانی» را «سیدجلال حسینی» از روی خط دروازه، بیرون کشید. در دقیقه ۲۸ اشتباه «مهدی شیری» موجب شد تا نفت صاحب موقعیت دیگری شود که ضربه سر ریکانی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در ادامه توپ به طور متناوب در میانه میدان از سوی بازیکنان از دست داده می‌شد. در نهایت نیمه نخست این دیدار که کیفیت فنی لازم را نداشت با تساوی بدون گل همراه شد.

نیمه دوم هم با عملکرد بهتر شاگردان «سیروس پورموسوی» بر توپ و میدان آغاز شد و این تیم سعی داشت با طراحی حملات از عمق به گل برسد. پرسپولیس هم برخلاف بازی‌های گذشته خود، در فاز تهاجمی حرفی برای گفتن نداشت.

هرچند در ادامه تیم تحت هدایت «یحیی گل‌محمدی» سعی داشت با استفاده از جناحین خود را به دروازه میزبان نزدیک کند. پرسپولیس با این تساوی ۳۴ امتیازی شد و همچنان صدرنشین لیگ برتر است و نفت آبادان هم به امتیاز ۲۴ رسید.

برد شیرین فرهاد مقابل فولاد در تهران

تیم فوتبال استقلال امروز شنبه در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی میزبان تیم فولاد خوزستان بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.
استقلال که برای نخستین بار در این فصل فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی روی نیمکت داشت،  در این نیمه نتوانست موقعیت خطرناک چندانی را روی دروازه فولاد ایجاد کند. تک موقعیت خوب استقلال در دقیقه ۳۸ به دست آمد که «شیخ دیاباته» در مصاف با محسن فروزان دروازه بان فولاد نتوانست گلزنی کند.

تیم فولاد هم که با هدایت جواد نکونام یکی از مدعیان بالای جدول است، در نیمه اول  تنها صاحب یک فرصت خوب گلزنی شد. در دقیقه ۲۰، ساسان انصاری با پشت سر گذاشتن مدافعان استقلال، توپ را از بالای سر رشید مظاهری به سمت دروازه استقلال زد اما احمد موسوی مدافع آبی پوشان توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.

در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم ثمری نداشت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل تمام شود. محمد دانشگر و مهدی قایدی دو بازیکن استقلال در این نیمه از داور مسابقه کارت زرد گرفتند.

در نیمه دوم تلاش دو تیم برای رسیدن به گل بیشتر شد و پس از چند حمله نصف و نیمه‌ای که روی دروازه‌ها شکل گرفت از ۲۰ دقیقه پایانی دو تیم عطش بیشتری برای رسیدن به گل داشتند اما بازهم نتوانستند موقعیت خطرناک و جدی را روی دروازه‌ها ایجاد کنند.

جواد نکونام و فرهاد مجیدی که به دنبال رسیدن به سه امتیاز این دیدار بودند در دقایق پایانی تعویض‌هایی را در ترکیب تیم خود انجام دادند تا شاید بتوانند با نیروی تازه نفس دروازه حریف را باز کنند.

در دقیقه ۷۹ تیم فوتبال استقلال پشت محوطه جریمه فولاد صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که مهدی قایدی پشت توپ ایستاد و ضربه‌اش را زد که توپ به بدن مدافعان حریف خورد و در یک رفت و برگشت درون محوطه جریمه ساسان انصاری روی ارسلان مطهری مرتکب خطا شد تا یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام شد.

در دقیقه ۸۲ ارسلان مطهری پشت این توپ ایستاد و این توپ را به گل تبدیل کرد تا فرهاد مجیدی با خیالی آسوده‌تر ادامه بازی را دنبال کند.

یک دقیقه بعد از این گل فولادی‌ها درون محوطه جریمه صاحب یک موقعیت مطلوب توسط شیمبا شدند که ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. با این حال فشار فولادی‌ها برای رسیدن به گل تساوی ادامه پیدا کرد اما راه به جایی نبردند.

استقلال با این پیروزی ۳۰ امتیازی شد و همچنان در رده سوم باقی ماند اما فاصله اش را با پرسپولیس و سپاهان ۳۴ امتیازی کمتر کرد. فولاد هم با ۲۶ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

سپاهان خارج از خانه آلومینیوم اراک را در هم کوبید

به گزارش سورپرس؛ سپاهان و آلومینیوم اراک امروز (شنبه) در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی پرگل ۶ بر یک اصفهانی‌ها به پایان رسید.
در این دیدار محمد محبی در دقیقه ۱۵، سجاد شهباززاده در دقایق ۲۸ و ۶۰، محمدرضا خلعتبری در دقیقه ۴۹ و دانیال اسماعیلی‌فرد در دقایق ۸۸ و ۳+۹۰ برای شاگردان نویدکیا و مهدی حسینی هم در دقیقه ۲+۴۵ برای آلومینیوم اراک گل‌زنی کردند.

در این دیدار محمد ایران‌پوریان در دقیقه ۴۸ از زمین بازی اخراج شد. محمود خرمزی، سرمربی آلومینیوم اراک هم در دقیقه ۶۶ پس از اعتراض به داور از کنار زمین اخراج شد.

با این نتیجه سپاهان ۳۴ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. آلومینیوم اراک هم با ۲۳ امتیاز در رده نهم جای گرفت.

به گزارش سورپرس؛ در سایر دیدارهای امروز  تراکتور در خانه  ۲ بر یک نساجی مازندران را شکست داد. ذوب آهن و  شهرخودرو به ترتیب  با نتیجه مشابه ۲ بر صفر  ماشین سازی و پیکان را شکست دادند.  دو تیم همشهری گل گهر سیرجان و مس رفسنجان  به تساوی بدون گل رضایت دادند. و بازی سایپا و نفت مسجد سلیمان هم  صفر- صفر خاتمه یافت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.