کد خبر : 66754
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
-

تاثیر کمبود ویتامین D برعملکرد عضلات در میانسالان

تاثیر کمبود ویتامین D برعملکرد عضلات در میانسالان
نتایج یک مطالعه تازه تایید می کند که کمبود ویتامین D می تواند عملکرد عضلات و ماهیچه ها در افراد میانسال را مختل سازد.

به گزارش سورپرس، متخصصان استرالیایی اظهار داشتند: کمبود سطح ویتامین D در جریان خون می تواند تاثیر منفی بر عملکرد ماهیچه ها به ویژه در افراد میانسال داشته باشد که دلیل آن کاهش تولید انرژی است.

متخصصان در بررسی روی موشهای آزمایشگاهی مشاهده کردند: موشهایی که دچار کمبود ویتامین D بوده اند حدود ۴۰ درصد با کاهش عملکرد میتوکندریایی در عضلات مواجه بودند که بر توانایی آنها در تبدیل انرژی از غذا تاثیر گذاشته و در نهایت عملکرد و روند بهبود عضلات را محدود کرده است.

میتوکندری ها، اجزای سلولی هستند که انرژی حاصل از غذا را فرآوری کرده و ممکن است برای عملکرد بهینه به ویتامین D نیاز داشته باشند.

یافته های بدست آمده نشان می دهد: پیشگیری از کمبود ویتامین D در افراد میانسال می تواند به حفظ قدرت و عملکرد ماهیچه ای آنان کمک کرده و از تحلیل رفتن ماهیچه ها ناشی از افزایش سن جلوگیری کند. هرچند لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در این بررسی محققان به مطالعه تاثیر کمبود ویتامین D ناشی از نوع رژیم غذایی بر عملکرد میتوکندریایی در عضلات پرداختند. آنها پس از گذشت سه ماه مشاهده کردند که عملکرد میتوکندریایی در عضلات حدود ۳۷ درصد مختل شده است هرچند مشخص نیست چگونه کمبود این ریزمغذی، این فرایند را مختل کرده است.

انتهای پیام/۱۲۳

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.