کد خبر : 39233
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
-

تاثیر کرونا بر کوتاهی قد کودکان

تاثیر کرونا بر کوتاهی قد کودکان
در شرایط جدید ناشی از دوران کرونا ، بچه‌ها اغلب خیلی دیر می‌خوابند در حالی که هورمون رشد در اوایل شب به حداکثر می‌رسد و زمانی باعث قد کشیدن می‌شود که بچه خواب باشد، اما در این شرایط هورمون رشد باعث می‌شود که به جای قد کشیدن چاق شوند. 

ابه گزارش سورپرس، مطالعات علمی انجام شده نشان می‌دهد درصد قابل توجهی از بچه‌ها قد مناسبی ندارند در حالی که با رژیم غذایی و سبک زندگی متفاوت می توانند قد بلندتری داشته باشند. والدین عموما نمی‌دانند چطور به تغذیه کودک خود رسیدگی کنند و معمولا بعد از بلوغ فرزندشان نیز فکر می‌کنند که رشد متوقف شده است.

سن قد کشیدن کودکان
در حالی که پسران از نظر علمی تا ۲۱ یا ۲۲ سالگی و دختران تا ۱۸ سالگی قد می‌کشند و حتی گاهی تا ۲۵ سالگی قد کشیدن با سرعت کمتری ادامه می یابد ،از این فرصت برای رشد و قد کشیدن باید استفاده کرد. با توجه به این که پسربچه‌ها اگر بالغ شوند به رشدشان لطمه‌ای وارد نمی‌شود اما دختر‌ها پس از بلوغ ۴ تا ۵ سال زمان دارند تا رشد متوقف شود به همین دلیل باید به گونه‌ای تغذیه شوند که به سرعت بالغ نشوند و از زمان قد کشیدن استفاده کنند.

تاثیر کرونا بر قد
در شرایط جدید ناشی از دوران کرونا ، بچه‌ها اغلب خیلی دیر می‌خوابند در حالی که هورمون رشد در اوایل شب به حداکثر می‌رسد و زمانی باعث قد کشیدن می‌شود که بچه خواب باشد، اما در این شرایط هورمون رشد باعث می‌شود که به جای قد کشیدن چاق شوند. همچنین دیر بیدار شدن و خوردن وعده‌های غذایی اشتباه به جای صبحانه نیز از دلایل دیگر است. در ضمن به دلیل شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی، بسیاری از خانواده‌ها مصرف سبزیجات و میوه‌ها را کاهش داده‌اند و همین موضوع آسیب‌زننده است.

انتهای پیام/۱۲۳

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.