کد خبر : 8154
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۷:۲۶
-

تاثیر محیط مزرعه بر پیشگیری از آسم

تاثیر محیط مزرعه بر پیشگیری از آسم

متخصصان دانشگاه چینی هنگ کنگ در یک مطالعه جدید پزشکی دریافتند که تماس با گرد و غبار محیط مزرعه و روستا در پیشگیری از آسم در کودکان نقش موثری دارد.

به گزارش سورپرس ، این مطالعه نشان داد نوعی پروتئین ضدالتهابی موسوم به TNFAIP3 در پیشگیری از آسم در کودکان نقش کلیدی دارد و قرار گرفتن در معرض گرد و غبار محیط مزرعه و روستا می تواند روی افزایش سطح این پروتئین در بدن تاثیر گذار باشد.

پزشکان دپارتمان اطفال و دپارتمان پاتولوژی شیمیایی در دانشکده پزشکی دانشگاه چینی هنگ کنگ با همکاری گروهی از متخصصان این رشته از کشورهای آلمان، فنلاند و چین در مطالعات فوق به بررسی تاثیر قرار گرفتن کودکان در محیط مزرعه به منظور پیشگیری از بروز آسم آلرژیک در آنها پرداختند.

در این آزمایش‌ها نمونه خون بیش از ۲۰۰۰ کودک سالم و مبتلا به آسم در اروپا و چین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این متخصصان دریافتند که پروتئین مزبور نقش موثری در پیشگیری از آسم دوران کودکی دارد. نتایج بررسی ها نشان داد میزان این پروتئین ضد التهاب در کودکان مبتلا به آسم که ساکن نواحی شهری هستند ۵۰ درصد کمتر از کودکان سالم است.

بنابر گزارش سایت دانشگاه چینی هنگ کنگ، مطالعات فوق تایید می کند که قرار گرفتن در معرض گرد و غبار روستا و مزرعه تاثیر ضد التهابی دارد و می تواند در آینده به عنوان فاکتوری موثری برای پیشگیری و درمان آسم در مطالعات پزشکی مطرح شود. نتایج این تحقیقات در مجله “آلرژی و ایمونولوژی بالینی” منتشر شده است.

انتهای پیام/۲۳۴

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.