کد خبر : 99168
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
-

تاثیر جنگ اوکراین بر بورس تهران

تاثیر جنگ اوکراین بر بورس تهران
نکته عجیب معاملات در این روزها این است که ورود پول به صنایع بیشتر از یک روز دوام نمی‌آورد.

به گزارش سورپرس؛ به زعم اغلب کارشناسان تحت تاثیر جنگ بین اوکراین و روسیه و همچنین مذاکرات برجام، بورس با همجان همراه شده و به نظر می‌رسد در روزهای آینده بازاری پرفروش داشته باشیم.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز نهایتا با ارزش معاملات خرد سه هزار و ۵۸۰میلیارد تومانی به کار خود پایان داد. حدود ۶میلیارد و ۸۰۰میلیون برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد که سرانه خرید ۱۶.۸میلیونی و سرانه فروش ۱۸.۸میلیونی را رقم زد.

وی افزود: از میان ۷۰۷نماد قابل معامله در بازار امروز، ۸۱نماد با صف خرید معاملات خود را به پایان رساندند و در مقابل ۹۳نماد با صف فروش همراه شدند. حدود ۵۸درصد نمادها در بازه صفر تا ۵- معامله شدند و ۴۲درصد باقی مانده معاملات خود را در بازه صفر تا ۵+ به ثبت رساندند. در مجموع، بیشترین بازه معاملاتی بورس امروز بازه ۲- تا ۳- بود که حدود ۱۱۳نماد در بازه معاملاتی قرار گرفتند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: حدود ۳۶۵میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد. حدود ۱۱۰میلیارد تومان خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت به ثبت رسید. ۵۰نماد بزرگ بازار مجددا وضعیت خوبی نداشتند و با خروج پول ۱۰۹میلیارد تومانی همراه شدند.

وی افزود: نکته عجیب معاملات در این روزها این است که ورود پول به صنایع بیشتر از یک روز دوام نمی‌آورد. به طوری‌که بانکی‌ها ۹۰میلیارد تومان و گروه استخراج کانه‌های فلزی با ۳۵میلیارد تومان خروج پول همراه شدند. در حالی‌که برآیند معاملات گروه‌های محصولات شیمیایی و سرمایه‌گذاری‌ها به نفع حقیقی‌ها تمام شد. شیمیایی‌ها تحت تاثیر جهش قیمتی اوره با اقبال همراه شدند.

مرید سادات در پایان تشریح کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد به واسطه جنگ در اوکراین و رفتار هیجانی سهامداران، بازار پرفروش و پرعرضه‌ای خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.