کد خبر : 71489
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
-

بیگی‌نژاد: هیچ کشوری در تاریخ با مذاکره پیشرفت نکرده است

بیگی‌نژاد: هیچ کشوری در تاریخ با مذاکره پیشرفت نکرده است
یک عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر روزی خواستید ببینید سخن شما حق است یا باطل، ببینید دشمن از آن خرسند می‌شود یا دوست؟ امروز مومنین از اظهارات شما خوشحال شدند یا دشمنان انقلاب؟

به گزارش سورپرس، هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ابتدا خطاب به اظهارات مسعود پزشکیان که پیش از وی نطق کرده بود، گفت: آقای پزشکیان از امیرالمومنین(ع) و هوای نفس گفتند، آن روزی که امیرالمومنین(ع) رابطی را برای گفت و گو با مخالفین فرستادند به او تاکید داشتند که از سیره پیامبر(ص)با آن ها بگو، نه از قرآن. چرا که قرآن تعابیر مختلفی دارد ولی اگر از سیره عملی پیامبر(ص)بگویی قابل تعبیر نیست و ملاک است، آقای پزشکیان حرف و راه مردم برای ما ملاک است، اگر امام امروز حضور داشتند از اظهارات شما خوشحال می شدند یا ناراحت؟ امام(ره)فرمودند که اگر روزی خواستید ببینید سخن شما حق است یا باطل، ببینید دشمن از آن خرسند می‌شود یا دوست؟ امروز مومنین از اظهارات شما خوشحال شدند یا دشمنان انقلاب؟

وی افزود: چند وقت پیش گفته شد که این دولت کار خود را با صورت وضعیت تحویل دولت بعد بدهد، چند صورت وضعیت را تشریح می کنم، نزدیک به ۱۰ سال است که موضوع تحریم در ادبیات سیاسی مسئولان کشور ما سکه رایج شده است، به گونه ای که کم کاری های خودمان را به گردن تحریم می اندازیم و گاهی اوقات دعواهای زرگری ما مدت زیادی طول می‌کشد، کاسبان تحریم را به یاد دارید؟ دیپلماسی و میدان، ادبیات آب، صابون و منقل، آیا تحریم به این میزان در مدیریت کشور موثر است؟ آیا مذاکره راه حل رفع تحریم ها است؟ در حالی که تاریخ راه حل  مشکلات کشور عمل گرایی است نه مذاکره. صدام پس از اشغال خرمشهر درخواست مذاکره داشت و امام (ره)فرمود مذاکره با دشمن در خانه کار غلطی است، جنگید و دشمن را از کشور خارج کرد، از حدود ۵۰ سال گذشته برخی سران فلسطین با رژیم صهیونیستی در حال مذاکره هستند، هنوز این مذاکره ادامه دارد، دستاورد این مذاکرات بیش از ۵۰ ساله تقریبا هیچ است، در جنگ جهانی اول ایران اشغال شد و میلیون ها ایرانی کشته شدند، در جنگ جهانی دوم هم دشمن حاکم کشور ما شد و از هیچ ظلمی فروگذار نکرد، جمهوری اسلامی با این تجربه تاریخی به این نتیجه رسید باید در میدان عمل قوی شود تا بتواند در مقابل دشمن ایستادگی کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: قدرت موشکی، هسته ای و منطقه ای را با عمل به دست آوردیم نه مذاکره. البته دشمن سال ها است که تلاش می کند این قدرت ها را با مذاکره از ملت ایران بگیرد، عده ای گمان می‌کنند دشمن به ما رحم می کند، کدام دشمن به دشمن خود رحم کرده است؟ البته در تاریخ فراوان است که دشمن یک ملتی را فریب داده و خوار کرده است، همه ما مردم ایران دوست داریم پیشرفت کنیم و رفاه نسبی در جامعه داشته باشیم ولی راهش مذاکره نیست بلکه میدان عمل است، هیچ کشوری در تاریخ با مذاکره پیشرفت نکرده است، بلکه همت، عمل و تکیه بر توان داخل موجب پیشرفت آن ها شده است، آمریکایی ها در  این ۱۰ سال گذشته یک سیاست داشتند و آن هم  مذاکره برای مذاکره  بوده است، قرار نیست تحریمی برداشته شود اما اقتصاد ایران را با آرزوی لغو تحریم کنترل می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۰ سال است که اقتصاد ما معطل مذاکره با آمریکا است، روز به روز هم وضعیت اقتصادی ما بدتر می‌شود، آیا آمریکا به خواسته خود نرسیده است؟ گفتمان مردم ما به مذاکره تبدیل شده است، در حالی که آمریکا امتیازی هم نداده است، سال ۱۳۹۲ پنج میلیارد دلار را به روشی تحقیر آمیز ازاد کردند و چند برابر آن را بلوکه کردند، صورت وضعیت دولت بعد از ۸ سال مذاکره، تحریم بیشتر است چون فراموش کرد مسیری که می‌رود مسیر امام (ره) نیست بلکه مسیر یاسر عرفات است.

بیگی نژاد معتقد است: در عرصه بین المللی می‌توانستیم با تدوین یک راهبرد مناسب برای هرکدام کشورها و تنوع محصولات صادراتی، تنوع کشورهای هدف داشته باشیم، اما رویکرد سفرای ما امنیتی سیاسی بود نه اقتصادی، آیا اگر یک راهبرد مناسب با کشورهای مختلف می‌داشتیم و جهان را فقط در آمریکا و اروپا نمی‌دیدیم وضع کشاورزان، دامداران و صنعتگران بهتر نبود؟ مسئولان ما در روز مذاکره کردند و در شب خواب مذاکره دیدند و روح حاکم بر دولت و ورد زبان وزرا شد مذاکره. هیات دولت با هواپیمای وارداتی عکس یادگاری گرفت، در این شرایط توقع دارید هپکو سرپا بماند و خودرو تولید کند؟ قرار بود در ۱۰ گروه کالای نفتی خودکفا شویم اما به ۳۰ درصد موفقیت هم نرسیدیم، وقتی فکر و ذکر مسئولان معطوف مذاکره باشد طبیعی است برای تولید داخل زمان نمی گذارند.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.