کد خبر : 23312
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
-

بیمارستان امام رضا در مشهد از پوشش اختصاصی بیماران کرونایی خارج شد

بیمارستان امام رضا در مشهد از پوشش اختصاصی بیماران کرونایی خارج شد
بیمارستان ۶۱۰ تخخوابی امام رضا (ع) در مشهد با کاهش شمار بیماران کرونایی نیازمند بستری در بیمارستان، از پوشش اختصاصی این گروه از بیماران خارج شد.

به گزارش سورپرس،بیمارستانهای امام رضا (ع)، شریعتی و قائم (عج) مشهد در پی شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا به درمان مبتلایان به این بیماری اختصاص یافتند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه به نقل از جانشین رییس این دانشگاه گزارش داد: با توجه به کاهش آمار بستری بیماران مبتلا به بیماری کووید-۱۹، بیمارستان امام رضا(ع) از مرکز اختصاصی درمان مبتلایان  به کرونا خارج شد.
دکتر شاپور بدیعی افزود: بدین ترتیب بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بستری در این مرکز به بخش های محدودتری انتقال می یابند و بیمارستان پس از انجام مراحل ضد عفونی و گندزدایی کامل برای ارائه خدمات به سایر بیماران آماده می شود.
وی ادامه داد: این اقدام به معنای تعطیلی بخش‌های کرونایی نیست و اکنون چند بخش بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان شریعتی همچنان به عنوان مرکز بستری بیماران کرونایی فعال هستند.
بدیعی افزود: مردمب

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: کاهش روند بیماران بستری را نباید به معنای اتمام ویروس کرونا تلقی کرد. وی افزود: عموم مردم همچنان باید نسبت به رعایت اصول بهداشتی و موازین فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع توجه ویژه داشته باشند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هفت هزار و ۱۸۳ را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۹۸ هزار و ۸۰۸ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

“پاندمی کرونا” تاکنون در سطح جهان پنج میلیون و ۹۰هزار و ۱۱۸ نفر را بیمار کرده و جان ۳۲۹ هزار ۷۳۵ نفر را در ۲۱۲ کشور گرفته است. دو میلیون و ۲۴ هزار و ۲۰۸ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان  تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۳۹ بیمار کرونا و ۹۴ هزار و ۹۴۱ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای روسیه، اسپانیا، برزیل، انگلیس و ایتالیا قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان به بیماری کرونا در ردیف دهم جهان قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.