کد خبر : 19319
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
-

مدیر عامل بیمه سلامت استان تهران:

بیماران فاقد پوشش بیمه‌ای و اتباع مبتلا به کرونا بیمه می‌شوند

بیماران فاقد پوشش بیمه‌ای و اتباع مبتلا به کرونا بیمه می‌شوند
مدیر عامل بیمه سلامت استان تهران گفت: بیماران فاقد پوشش بیمه ای، بی‌بضاعت و اتباع خارجی مبتلا به کرونا ویروس بیمه می‌شوند.

به گزارش سورپرس؛ سید محمد حسینی گفت: در راستای تسهیل ارائه خدمات به افراد فاقد پوشش بیمه‌ای، بی بضاعت و اتباع خارجی اقدامات خوبی انجام شده است، این بیماران می‌توانند با ورود به سامانه ثبت نام و درخواست پوشش بیمه‌ای به آدرس https:‏/‏/eservices.ihio.gov.ir‏/isc دفتر پیشخوان طرف قرارداد اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: ورود به این سامانه هم از طریق رایانه و هم تلفن همراه امکان پذیر است و همچنین این افراد می‌توانند از طریق سامانهISC حق بیمه کامل خود را به صورت غیرحضوری پرداخت کنند و نیاز به مراجعه حضوری ندارد.

وی تصریح کرد: برای بیمارانی که فاقد توان مالی در پرداخت حق بیمه هستند نیز امکان ثبت درخواست ارزیابی وسع در سامانه فراهم شده و با هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرراست نتیجه ارزیابی وسع حداکثر طی مدت زمان ۲۴ ساعت پس از تکمیل ثبت نام و ارسال درخواست به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شود و در صورت نیاز، بیمه شدگان می‌توانند جهت اخذ دفترچه بیمه فوری به پیشخوان‌های دولت طرف قرارداد در استان مراجعه نمایند. بدیهی است هزینه‌های این گروه از بیمه شدگان همانند سایر گروه‌ها از بدو برخورداری از پوشش بیمه‌ای در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران است.

به گفته وی هزینه‌های این گروه از بیمه شدگان همانند سایر گروه‌ها از بدو برخورداری از پوشش بیمه‌ای در تعهد سازمان بیمه سلامت است و رعایت شرط خانوار در زمان ثبت نام متقاضیان مشمول نیز الزامی است.

وی تاکید کرد: با توجه به اورژانسی بودن درمان این بیماران، دوره انتظار ۱۰ روزه صدور دفترچه بیمه منظور نخواهد شد.

در پایان این مقام مسئول یادآور شد: بیمه شدگان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های لازم درباره اقدامات بهداشتی و درمانی بیماری کرونا ویروس، به سامانه یکپارچه تلفنی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.