کد خبر : 18893
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
-

بیماران زمینه‌ای همچنان در خانه بمانند

بیماران زمینه‌ای همچنان در خانه بمانند

فاصله گذاری هوشمند از طرح های ستاد مقابله کرونای کشور است که قرار است از فردا شنبه ۲۳ فروردین در کشور اجرایی شود.

به گزارش سورپرس به نقل از ایرنا، در این طرح اصناف کم خطر فعالیتشان را با مجوز وزارت بهداشت و رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز می کنند ولی مشاغل پرخطر همچنان تعطیل خواهند بود. فعالیت عادی ادارات هم با دو سوم نیروی انسانی از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه شروع می شود و تا ساعت ۱۴ ادامه می یابد.

مصطفی جوانیان با تاکید بر این که طرح فاصله گذاری هوشمند به معنای پایان قرنطینه افراد دارای بیماری زمینه ای و پرخطر نیست ، افزود : اجرای این طرح نمی تواند بهانه ای برای خروج این دسته افراد از خانه یا قرنطینه باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت : بیماران زمینه ای پرخطر همچون دیابت، قلبی، فشار خون، نارسایی کلیوی ، بیماران دارای اختلالات هموگلوبین، بیماران مصرف کننده داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی باید همچنان خود را در ایزوله نگه دارند و از منزل خارج نشوند.

وی افزود: همچنین بیمارانی که علائم خفیف ویروس کرونا را دارند و نیاز به استفاده از دارو ندارند نیز باید در قرنطینه به سر ببرند و اجرای این طرح به معنای پایان قرنطینه برای این افراد هم نیست.

عضو کمیته علمی – آموزشی مقابله با ویروس کرونای کشور تاکید کرد : بیماران پرخطر و مشکوک به ویروس کرونا نباید در محل کار خود حضور یابند و قانون دورکاری باید برای آنها اعمال شود.

وی افزود: هشدارها و محدودیت تردد با اجرایی شدن طرح فاصله گذاری هوشمند همچنان برقرار است و شهروندان نباید به هیچ عنوان در اماکن پرتردد و دارای تجمع ، حضور یابند.

جوانیان اظهار داشت: اگر این دسته از شهروندان نیازمند خروج از منزل به مدت کوتاه جهت انجام کار ضروری هستند باید فاصله یک و نیم متر را حفظ و از ماسک استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که شهروندان بدون ماسک و دستکش در سطح شهر حضور یابند و امیدواریم همانند دوره اجرای طرح فاصله گذاری فیزیکی شاهد همکاری همه شهروندان باشیم تا هر چه زودتر این ویروس را شکست دهیم.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد ، تاکنون بیش از ۱۵ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیشتر این افراد نیاز به بستری نداشتند.

همچنین بیش از یکهزار و ۷۰۰ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا هم که در این مدت در بیمارستان های شهرستان بستری بودند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند، بهبود یافته و ترخیص شدند.

هم اکنون طبق آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی به ۱۸۰ نفر کاهش یافت.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل دارای شش بخش و هفت شهر است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.