کد خبر : 30210
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
-

بیش از نیمی از مبتلایان به کرونا در جهان اروپایی هستند

بیش از نیمی از مبتلایان به کرونا در جهان اروپایی هستند
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که از مجموع افزون بر سه میلیون نفری که تاکنون در اروپا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بیش از نیمی مربوط به روسیه، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا است.

به گزارش سورپرس، بر اساس شمارش خبرگزاری فرانسه از منابع رسمی در روز پنجشنبه، سه میلیون و ۲۸۶۱ نفر در اروپا از مجموع جهانی ۱۵ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۷۸۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
اروپا از نظر تعداد کشته‌های ناشی از بیماری کووید – ۱۹ آسیب دیده ترین منطقه در جهان است. از مجموع مبتلایان در اروپا به کرونا، ۲۰۶ هزار و ۶۳۳ نفر تاکنون کشته شده‌اند. این رقم در جهان ۶۲۶ هزار و ۹۹۴ نفر است.

شبکه خبر فرانسه در عین حال گزارش کرد: با توجه به این که بیماری همه گیر کووید – ۱۹ در سراسر جهان بویژه آمریکا همچنان قربانی می‌ِگیرد، فرانسه در تلاش است با اجبار افراد به پوشیدن ماسک در اماکن بسته و عمومی از شیوع هر چه بیشتر این بیماری جلوگیری کند.

چهار روز بحث و گفت‌وگو و رایزنی رهبران اروپایی در بروکسل در نهایت بامداد سه شنبه گذشته به توافقی برای پرداخت بسته اقتصادی ۷۵۰ میلیارد یورویی برای مقابله با کرونا و پیامدهای آن به کشورهای عضو منجر شد؛ توافقی که مقام‌های اروپایی از آن به عنوان شناسنامه تولد اروپای جدید نام می‌برند.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.