کد خبر : 102400
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
-

آمادگی شهرداری منطقه 15 برای نخستین سیزده به در قرن جدید؛

بوستان‌های جنوب شرق پایتخت آماده میزبانی روز طبیعت است

بوستان‌های جنوب شرق پایتخت آماده میزبانی روز طبیعت است
شهردار منطقه 15 از آماده سازی بوستان های جنوب شرق پایتخت برای میزبانی از شهروندان، مسافران نوروزی و دوستداران طبیعت در آستانه 13 فروردین خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس سید مهدی صباغ با اعلام این خبر افزود: ۱۳۵ بوستان منطقه به همت اداره فضای سبز با انجام اقدامات لازم شامل رنگ آمیزی المان های پارکی نظیر نیمکت، پایه چراغ، وسایل بازی، کیوسک های نگهبانی و سطل های زباله، تعویض لامپ های سوخته پایه چراغها، رفع نواقص احتمالی ایمنی، رنگ آمیزی و آماده سازی سرویس های بهداشتی برای برگزاری مراسم روز طبیعت مهیاست.

به گفته او، تعمیر و آماده سازی سیستم صوتی و شستشوی فرش های مساجد موجود در بوستان های شهری و جنگلی، تهیه و نصب بنرهای در معابر اصلی با مضامین رعایت شعائر اسلامی و اطلاع رسانی به شهروندان جهت برگزاری نماز جماعت ، تهیه و تأمین مهر و مفروش کردن محل نماز و توزیع کیسه زباله بین شهروندان باهدف ترویج فرهنگ پاکیزگی محیط زیست از اقدامات انجام شده برای این روز است.

صباغ با اشاره به آماده باش نیروهای حوزه خدمات شهری و محیط زیست یادآور شد: بمنظور تامین رفاه و امنیت شهروندان؛ هماهنگی های لازم با پلیس راهور، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی انجام شده است.

شهردار منطقه در ادامه به هماهنگی با مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران و ایجاد بستر مناسب برای برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در روز طبیعت اشاره کرد و یادآورشد: بوستان های ولیعصر(عج) در ناحیه یک، فدائیان اسلام در ناحیه ۲، میرزا کوچک خان در ناحیه ۳، خلیج فارس و آزادگان در ناحیه ۴، فجر در ناحیه ۵ و والفجر در ناحیه ۶ پذیرای نمازگزاران خواهد بود.

او اضافه کرد: اداره مدیریت پسماند و محیط زیست منطقه نیز با هدف حفظ محیط زیست، آموزش های تفکیک پسماند خشک و تر و مباحث محیط زیست را به شهروندان حاضر در بوستان ها ارائه داده و به توزیع بروشورهای آموزشی و کیسه جمع آوری زباله بین شهروندان می پردازد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.