کد خبر : 55985
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۵۳
-

بودجه دولت کاملا سیاسی است/ می‌خواهند دولت بعدی را به زمین بزنند

بودجه دولت کاملا سیاسی است/ می‌خواهند دولت بعدی را به زمین بزنند
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ادبیات بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرد، کاملا سیاسی و برای به زمین زدن دولت بعدی است.

به گزارش سورپرس؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه در لایحه بودجه جای اظهارات غیر اقتصادی و غیر کارشناسی نیست، گفت: کسانی که به رئیس جمهور درباره لایحه بودجه گزارش می‌دهند، از ادبیات غیر اقتصادی برخوردار هستند، نه نمایندگان مجلس.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه برای اجرای سند ۲۰۳۰ اعتبار در نظر گرفته شده بود، افزود: سوال ما از رئیس جمهور آن است که آیا از این موضوع اطلاع داشت یا خیر؟ آیا رئیس جمهور می‌داند که در لایحه ارائه شده بودجه به مجلس از سوی دولت، میزان رشد بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نسبت به سال قبل صفر است؟

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ادبیات نمایندگان سیاسی نیست، بلکه ادبیات بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده کاملاً سیاسی و برای به زمین زدن دولت بعدی است. رئیس جمهور با این بودجه به دنبال آن است که دولت بعدی را از همان ابتدا دچار فروپاشی کند اما مجلس مراقبت می‌کند تا این اتفاق نیفتد.

سلیمی با بیان اینکه دولت بودجه را برای افرادی خاص نوشته است، گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ همه منافع برای ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر جمع شده است و حرف مجلس آن است که چرا منافع بودجه باید برای عده‌ای خاص باشد در صورتی که همه مردم باید از آن برخوردار شوند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور، کل ملت را حذف کرد و فقط به چندصد نفر ارز ۴۲۰۰ تومانی داد و مجلس می‌گوید که چرا مردم نباید از منافع ارز دولتی برخوردار باشند؟

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید منافع بودجه‌ای را بین همه مردم تقسیم کند، گفت: این دولت فقط بلد است که پست‌ها، منافع و حقوق‌های نجومی را بین عده‌ای خاص و چند حزب سیاسی تقسیم کند.

سلیمی گفت: دولت جمع و تفریق نمی‌داند نه مجلس و اگر دولت به معادلات ریاضی واقف بود و تورم را به صورت دقیق رصد می‌کرد، میزان حقوق مردم را باید متناسب با میزان تورم افزایش می‌داد. حرف مجلس آن است که مردم با این تورم ۶۰ درصدی نمی‌توانند زندگی کنند.

وی تاکید کرد: دولت اشتباهات بسیار زیادی در تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ داشته و مجلس این اشتباهات را گرفته است. سوال ما این است که چرا از اینکه مجلس به عنوان یک ناظر، غلط دیکته دولت را گرفته است، ناراحت می‌شوید؟ قانون این حق را به مجلس داده است و ما باید اقدامات اشتباه را اصلاح کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این روزها شاهد توهین دولتی‌ها به مجلس هستیم و باید بگوییم دولتمردان به جای این توهین‌ها، بهتر است که در این مدت باقیمانده از عمر خود برای مردم کاری کنند و گره‌ای از مشکلات آنان بگشایند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.