کد خبر : 68517
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۵۶
-

بهترین راهکارها برای برخورد با افرادی که صداقت ندارند

بهترین راهکارها برای برخورد با افرادی که صداقت ندارند
دروغگویی و تظاهر، یک ویژگی است که با صداقت و حقیقت مغایرت دارد و بسیاری از ما احتمالا در برخی از دوره‌های زندگی خود رفتار‌های غیر واقعی یا دروغین را از طرف عده‌ای تجربه کرده‌ایم.

به گزارش سورپرس؛ در بسیاری از مواقع، ما سعی می‌کنیم که از چنین افراد دروغگو و متظاهری دوری کنیم، امّا با رفتار مداخله گرانه این افراد متظاهر و دروغگو روبرو می‌شویم که گاه و بیگاه در زندگی ما دخالت می‌کنند. بنابراین، در این شرایط، چگونه می‌توانیم به طور موثر با آن ها رفتار کنیم؟

در این مطلب, چند روش موثر برای برخورد با چنین افراد متظاهر و دروغگو بیان شده است که بتوانید یا به راحتی با این افراد کنار بیایید و یا آن ها را از زندگی خود حذف کنید تا بیشتر از این اذیت نشوید.

 شما با صداقت رفتار کنید

شاید سخت باشد امّا تا جایی که می توانید به جای نگرش مبتنی بر ترس, با یک تفکر منطقی و خوب, به فردی که با شما رو راست نیست واکنش نشان دهید و سعی کنید با سخاوت عاطفی, صداقت, مهربانی و محبت با او رفتار کنید و برای این که دیگران با شما صادق و روراست باشند سعی کنید حرف خود را به سمت مثال هایی از صداقت داشتن  پیش ببرید چرا که این کار تا حدی می تواند باعث الگوبرداری مفید و مثبت افراد متظاهر و دروغگو شود و این نوع برخورد صادقانه می تواند راهی موثرتر برای افزایش هوشیاری او نسبت به واکنش بی صداقتی باشد.

اگر برای کار خاصی نیاز به شفافیت داشته باشید, آن کار را انجام دهید و از هوشیاری خود برای این منظور استفاده کنید و  در این مسیر کاملاً جدی باشید. به همین منظور, یک زمانی را برای صحبت رو در رو با آن شخص اختصاص دهید و سپس، به شیوه ای آرام و به دور از هر گونه خشونت و تنش، به گفت و گو بپردازید و سعی کنید به دلایلی که برای این کارش می آورد به دقت گوش دهید.

اگر در میان گفت و گو با یکدیگر, احساس عصبانیت کردید، مطمئن باشید که نتوانسته اید به طور منطقی با موضوع و فرد مقابل برخورد کنید و در حقیقت, آن طور که باید آگاهی خود در رابطه با چگونگی برخورد با این مسئله را بالا نبرده اید . به همین منظور, روی این موضوع کار کنید تا زمانی که بتوانید به طور طبیعی,  در برابر صداقت نداشتن و تظاهر افراد, رفتار منطقی و آرامی داشته باشید اگرچه این موضوع سخت است امّا شدنی است.

قطعا وقتی شما با چنین فرد متظاهر و دروغگویی برخورد منطقی و خوبی داشته باشید آن فرد هم از رفتار شما متعجب خواهد شد. زیرا احتمالاً انتظار دارد شما هم در مقابل رفتار او رفتاری فریبکارانه داشته باشید و احتمال دارد که به رفتار شما نیز شک هم کند چرا که فکر می کند شما چیزی برای پنهان کردن دارید. زیرا این گونه افراد  معمولاً در  حالت سوء ظن، ترس، تردید و حرص و طمع, کار می‌کنند و دیگران را  مثل خود می بینند در حالی که اگر این افراد آگاهی لازم را داشته باشند پذیرای رفتارهای مثبت طرف مقابل خواهند بود امّا در این میان,  ممکن است واکنش فرد این باشد که  سعی کند از طریق عصبانیت، انکار و یا حتی  وحشت مقاومت کند.

برخلاف تصور برخی، این یک نشانه مثبت است و با توجه به این که هر نیرویی واکنشی برابر و یا مخالف جهت خود دارد, این مقاومت افرادی از این دست در پاسخ به صداقت شماست. چرا که در زیرنمای بیرونی خشونت، آن ها در تلاش هستند تا اقدامات شما را با مدل ذهنی واقعیت خود سازگار کنند و اگرچه این موضوع به آن ها می‌گوید مدل ذهنی آن‌ها ایراد دارد  امّا شما با ادامه تلاش خود می توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

آخرین واکنشی که ممکن است فرد دروغگو و متظاهر داشته باشد حالت خنثی است. بدین صورت که این فرد هیچ واکنشی نشان نمی دهد و به رفتار نادرست خود ادامه می دهد و این اتفاق در صورتی رخ می دهد که فرد خود را به گمراهی زده باشد که واقعا نتوان به او کمک کرد.

یک اولتیماتوم را در نظر بگیرید و این روش قابل اجراست اگر:

۱. طرف مقابل بعد از مدت زمانی خاص، به رویکرد شما توجهی نمی‌کند و آن را نمی‌پذیرد و امکان دارد شما هم تا حدی مقاومت کنید و سپس هیچ گونه تلاشی برای این منظور انجام ندهید و همچون خود او متظاهرانه و دروغگویانه  برخورد کنید.

۲. شما واقعاً نگران آسایش و رفاه این فرد هستید، تا حدی که مایلید به دوستی خود با او  پایان دهید تا چنین رفتاری را ادامه ندهید.

۳. رفتار متظاهرانه و غیرصادقانه  آن‌ها بر روی شما تأثیر منفی می‌گذارد.

اولتیماتوم، بیان نهایی شرایطی است که از یک طرف به طرف دیگر گفته می‌شود که اولتیماتوم شما می‌تواند به صورت حضوری یا از طریق ایمیل یا نامه و یا به هر روشی که ترجیح دهید، انجام شود.

از آنجا که این شخص ممکن است از آنچه که اتفاق می‌افتد غافل باشد، شما باید در اولتیماتوم خود کاملاً محتاط باشید و در خصوص مسائلی، چون تأثیر عدم صداقت وی بر خود و انتظاراتتان برای ادامه این رابطه توضیحاتی دهید و در نهایت، به فرد اجازه دهید تا از تمایل شما به ادامه این رابطه اطلاع پیدا کند چرا که با این کار، او متوجه می‌شود که این موضوع برای شما معنی دارد.

اگر رابطه این فرد با شما نزدیک و صمیمی باشد ممکن است به محض اطلاع از شرایط موجود, در صدد برطرف کردن آن برآید و مسائل را حل کند، امّا گاهی اوقات،   این عمل غیر صادقانه ممکن است توسط کسی انجام شود که شما او را خوب نمی‌شناسید یا با او رابطه نزدیکی ندارید که در این صورت، به اولتیماتوم نیازی نیست.

 ارتباط خود را با شخص قطع کنید

اگر مطالب و مراحل قبلی تأثیرگذار نبودند، می‌توانید ارتباط خود را با شخص مقابل قطع کنید.

اگرچه ممکن است هدفتان این باشد که به فرد مقابل کمک کنید امّا گاهی بهترین کار این است که ارتباط خود را چنین فردی قطع کنید چرا که وقتی دروغ فرد مقابل را تحمل می کنید در حقیقت, به او اجازه داده اید که از شما سوء استفاده کند و این کار باعث می شود به مرور از خود بیزار شوید و در حقیقت, به طرف مقابل اجازه می دهید که فکر کند اشکالی ندارد که به ادامه رفتار نادرست خود ادامه دهد.

این را به یاد داشته باشید اگر همچنان این شرایط را تحمل کنید شما نیز می توانید نقشی در متظاهر بودن و صداقت نداشتن فرد مقابل خود داشته باشید.

کم کردن ارتباط با شخص یا پایان رسمی رابطه,  دو روش برای انجام این کار است که  روش اول, در صورتی که با شخص مقابل خود, ارتباط نزدیک و صمیمی نداشته باشید کاربردی است و در این میان, من روش دوم را پیشنهاد می دهم که به طور رسمی, به این رابطه خاتمه دهید و دلیل آن را هم توضیح دهید. زیرا بیشترین میزان  صداقت را به همراه دارد و این مسئله, حمایت شما از شخص را به نمایش می گذارد و با این کار خود به او  می گویید که دلیل کارتان چیست؟

به سراغ روابط مثبتی بروید که از شما حمایت می‌کنند تا فرد بهتری باشید و شما هم در چنین روابطی از افراد مثبت و موثر زندگی خود حمایت کنید. چرا که این زنجیره مثبت ادامه پیدا می کند و می تواند تغییرات مثبتی در رفتار و زندگی افراد ایجاد کند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.