کد خبر : 89364
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
-

قالیباف اعلام کرد؛

بسیج را محدود نکنیم

بسیج را محدود نکنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در ابعاد مختلف عرصه‌های حکمرانی نباید بسیج را محدود کنیم.

به گزارش سورپرس، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی امروز در سخنانی در کنگره دانش آموزان بسیجی با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش آموز و ۲۵۰۰ معلم شهید گفت: بیشترین شهدای دوران دفاع مقدس دانش آموزان بودند.

وی با اشاره به نقش محیط مدرسه برای ارتقای سطح فکر دانش آموزان افزود: عملا در ۴۰ سال گذشته به موضوع جوانی و جوان گرایی آنطور که باید در کشور پرداخته نشده است.

رئیس مجلس گفت: نوگرایی و جوان گرایی و فرصت دادن به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در جوانان این کشور وجود دارد وظیفه ماست و ما مکلف هستیم این استعداد‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

قالیباف افزود: بسیج مستضعفین باید تلاش کند هر فردی را که ظرفیت بالقوه در او وجود دارد ضمن رفع موانع به بالفعل تبدیل نماید. وی با اشاره به اینکه دانش آموزان نسبت به موضوعات کشوری می‌توانند جزء اثربخش‌ترین افراد باشند، تصریح کرد: وظیفه ما مسئولین این است که به موضوع منابع انسانی، تربیت و تعلیم، مهارت آموزی و بالفعل کردن استعداد‌های بالقوه توجه بیشتری داشته باشیم.

رئیس مجلس افزود: سرمایه‌های ما، جوانان و ظرفیت‌های انسانی ما هستند نه پول و منابع مالی. قالیباف گفت: مشکلاتی که امروز در جامعه به ویژه در عرصه اقتصادی وجود دارد و همه ما از آن رنج می‌بریم نبود امکانات و پول نیست بلکه دلیل آن ضعف در تربیت و نیز مدیریت و اداره است.

وی همچنین نداشتن باور به سنت‌های الهی و “ما می‌توانیم” را از دیگر دلایل این مشکلات در کشور ذکر کرد و افزود: برخی مدیران موضوع “ما می‌توانیم” را باور ندارند. قالیباف همچنین توجه به نوگرایی، بالابردن ظرفیت ها، تحمل نظرات مخالف، عدالت و آزادی توام با هم، مردم باوری، خودباوری و توجه به سنت‌های الهی را از جمله نکات مهم و کلیدی دانست که باید نظام حکمرانی برای حل مشکلات جامعه و توسعه همه جانبه کشور آن‌ها را مدنظر داشته باشد.
وی گفت: باید در حکمرانی ها، مسیر تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه انجام همگرایی یا کارگروهی زمینه حکمرانی خوب به شمار می‌رود، افزود: آموزش و پرورش پیشانی این نوسازی عقلانی و انقلابی گری است.

قالیباف همچنین از تاخیر در اجرای سند تحول آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: مسئولین باید در مقابل عدم اجرای درست این سند پاسخگو باشند. وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بی ثبات‌ترین وزارتخانه وزارت آموزش و پرورش بود، تصریح کرد: مدت ۱۷ سال است که مدیریت باثباتی در آموزش و پرورش نداریم بنابراین چه توقعی می‌توانیم برای توسعه امر تعلیم و تربیت در کشور داشته باشیم؟ زیرا خواسته و ناخواسته در این ۱۷ سال گذشته ضربات جبران ناپذیری به آموزش و پرورش کشور وارد شده است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دانش آموزان پیشقراول حرکت گام دوم انقلاب هستند، گفت: باید باور داشته باشیم که موفقیت از آن کسانی است که سنت‌های الهی و مردم مداری را محور کار خود قرار می‌دهند.

رئیس مجلس خطاب به دانش آموزان افزود: خودسازی را فراموش نکنید و نشاط و شادابی و روحیه کوشش و اثرگذاری را همیشه سرلوحه کار‌های خود قرار دهید.

قالیباف گفت: مهارت آموزی، کار جمعی و گروهی، تحمل نظر مخالف و نقدپذیری در سنین شما دانش آموزان شکل می‌گیرد و شما عزیزان باید در این زمینه نسبت به استعداد‌های خود و مسیر تعلیم و تربیت تان تلاش کنید تا مسیر خوب و سازنده‌ای را در پیش بگیرید.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به جایگاه رفیع، ارزشمند و مردمی بسیج مستضعفین و نیز حضور مستمر آن در صحنه‌های مختلف کشور، افزود: بسیج از خون شهدا در دوران دفاع مقدس ظهور کرد و افتخار من به بسیجی بودن و فرهنگ بسیجی است که برخاسته از فرهنگ دفاع مقدس و خون شهید سلیمانی است. قالیباف تاکید کرد: امروز در عرصه‌های حکمرانی در ابعاد مختلف بسیج را محدود نکنیم. بسیج نماد تبلور سازمان یافته مردمی است و ما باید آغوش خود را روی تمام مردم باز کنیم.
رئیس مجلس همچنین اشاره‌ای هم به طرح رتبه بندی معلمان و توجه مجلس شورای اسلامی به وضعیت معیشتی و جایگاه علمی این قشر داشت و افزود: مجلس با حساسیت به دنبال کار فرهنگیان است.

قالیباف همچنین طرح شفاف سازی در مجلس را مهم خواند و گفت: این شفاف سازی تنها برای مجلس نیست و باید در تمامی حوزه‌ها اتفاق بیفتد لکن مجلس ابتدا آن را از خود آغاز کرده است.

وی همچنین به پیشنهاد تعدادی از نمایندگان دانش آموزان درخصوص حضور دانش آموزان در کمیسیون آموزش و برخی کمیسیون‌ها برای ارایه مشاوره از مشکلات داخل مدرسه، پاسخ مثبت داد.

قبل از سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی، باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی به ارایه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد پرداخت. وی گفت: ۳۲۰ هزار دانش آموز نخبه بسیجی در سراسر کشور طی سه روز در پنج کمیسیون آموزشی و فرهنگی و پژوهشی، فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی در این کنگره به فعالیت پرداخته اند. همچنین دو تن از نمایندگان بسیج دانش آموزی نیز به ارایه گزارشی از مشکلات و راهکار‌های موجود جهت توجه و رسیدگی مسئولین پرداختند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.