کد خبر : 30640
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
-

برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان در قزوین

برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان در قزوین
روز پنج‌شنبه نهم مرداد چهار بقعه متبرکه و یک مسجد در قزوین میزبان مردم برای دعای عرفه خواهند بود. نماز عید قربان هم روز جمعه دهم مرداد در حیاط مسجدالنبی (ص) و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش سورپرس، کاظم زمانی، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: نماز عید قربان روز جمعه دهم مرداد در حیاط مسجدالنبی (ص) و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، در شهرستان‌ها نیز هر شهرستان با توجه به وضعیت کرونا تصمیم خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روز عید قربان مصادف با روز جمعه است، هر شهری که نماز عید قربان را برگزار کند نماز جمعه را برگزار نخواهد کرد؛ در سال‌های گذشته شهرستان‌ها اغلب ترجیح می‌دادند که نماز جمعه برگزار کنند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعلام کرد: دعای عرفه نیز روز پنج‌شنبه نهم مرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰ در حیاط مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار خواهد شد.

برگزاری دعای عرفه در فضای باز

حجت‌الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هم در گفت‌وگویی خبری عنوان کرد: تا این لحظه مقرر شده است که برنامه‌های اغلب بقاع متبرکه قزوین در روز عرفه بدون حضور مستمع برگزار خواهد شد و تنها در امامزاده حسین (ع)، بقعه چهارانبیا (ع)، حلیمه خاتون (س) و امامزاده اسماعیل (ع) باراجین میزبان زائران خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این بقاع دعای عرفه در فضای باز برگزار خواهد شد برای همین امر و به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صندلی‌ها در فضای آزاد چینش و ورود هم محدود خواهد بود و کنترل بهداشتی نیز صورت خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: دعای عرفه به جهت طولانی بودن در سال‌های گذشته از ساعت ۱۴ آغاز و تا اذان مغرب ادامه داشت ولی امسال به جهت شیوع کرونا مدت مراسم کاهش پیدا کرده است و تنها طی ۲ ساعت برگزار خواهد شد.

نوروزی عنوان کرد: مراسم دعای عرفه در امامزاده حسین (ع) از ساعت ۱۷:۳۰، چهارانبیا از ساعت ۱۸، حلیمه خاتون از ساعت ۱۷ و امامزاده اسماعیل باراجین هم از ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.