کد خبر : 118318
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
-

برگزاری اختتامیه نخستین کارسوق فراگیر برنامه‌نویسی با همکاری آکادمی همراه اول

برگزاری اختتامیه نخستین کارسوق فراگیر برنامه‌نویسی با همکاری آکادمی همراه اول
اختتامیه نخستین کارسوق فراگیر برنامه‌نویسی با حمایت و مشارکت همراه اول برگزار و جوایز برگزیدگان آن اهداء شد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم اختتامیه نخستین «کارسوق فراگیر برنامه نویسی یادواره شهید علم و فناوری مصطفی احمدی روشن» در یزد و با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش این استان، آکادمی همراه اول، مسئولان استانی، خانواده ها و دانش آموزان متوسطه اول مدارس استان یزد برگزار و برگزیدگان آن معرفی شد.

این رویداد که در ابتدای تابستان ۱۴۰۱ با آزمون ورودی بین علاقه مندان برنامه نویسی آغاز شده بود، در طول دوره برگزاری توانست ۱۰۰ نفر از دانش آموزان را با استفاده از دوره آموزش مقدماتی پایتون و برگزاری کارگاه و وبینارهای متنوع، در حوزه برنامه نویسی توانمند کند.

قبل از برگزاری اختتامیه این رویداد که ۲۹ مهر ۱۴۰۱ برگزار شد، دانش آموزان بازی های ساخته شده خود را در نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی به معرض دید عموم قرار دادند و همچنین در این مرحله، داوری مردمی بازی ها هم انجام گرفت.

همچنین همزمان با نمایشگاه، پنل تخصصی بازی سازی با موضوع زیست بوم بازی های دیجیتال در ایران و نشر بین المللی بازی با حضور سیدصالح اعرابی، مدیر پروژه انتشار بین المللی بازی همراه اول و حسین بیطرف، مدیر مارکتینگ پروژه انتشار بین المللی بازی همراه اول برای دانش آموزان علاقه مند برگزار شد.

در بخشی دیگر از نمایشگاه، مسابقه نهایی کدنویسی با عنوان «کدبخیر» بین ۱۰ نفر از دانش آموزان کد نویس برتر دوره انجام شد.

در مراسم اختتامیه رسمی این رویداد که با محوریت استعداد یابی و مهارت آموزی در رشته تخصصی پایتون و با محوریت بازی سازی و با همکاری آکادمی همراه اول و سمپاد استان یزد برگزار شد، سید حسین رضوی، مدیر استعدادهای درخشان استان یزد از آکادمی همراه اول که شرایط برگزاری این رویداد بزرگ برنامه نویسی را برای دانش آموزان یزدی فراهم کرد، تشکر و قدردانی کرد.

همچنین در این رویداد علی اکبر حکمتی کیا، مدیر آکادمی همراه اول ضمن تقدیر و تشکر از تیم اجرایی و علمی بابت برگزاری این رویداد، از دانش آموزان مستعد درخواست کرد که با تلاش و پشتکار فراوان، باعث سربلندی نام ایران در عرصه های جهانی مربوط به حوزه فناوری های دیجیتال شوند.

الهه نخعی، دبیر اجرایی نیز با بیان اینکه در مرحله اول آزمون ورودی تعداد ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان پذیرفته شده و به کارسوق راه پیدا کردند، گفت: تعداد ۲۲ بازی در این کارسوق توسط گروه های دانش آموزی ساخته شد که در نهایت ۱۶ گروه در داوری اولیه حاضر شدند و ۱۱ بازی به بخش رقابت اصلی راه یافتند و در حضور داوران به ارائه نسخه های نهایی بازی خود پرداختند.

میثم شوقی، مدیر دپارتمان دانش آموزی آکادمی همراه اول نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش آموزان یزدی، گفت: آکادمی همراه اول، استعدادهای دانش آموزی سراسر کشور را جدی گرفته و حمایت های خود را از مستعدین برنامه نویس یزدی ادامه خواهد داد.

گفتنی است در ادامه برنامه، جوایز مربوط به بخش های جانبی رویداد مانند چالش های متنوع برنامه نویسی، چالش عکس روز برنامه نویس، چالش کد بخیر، جایزه اثر برتر از نگاه مردم به برندگان اهداء و از منتورهای برنامه نیز تقدیر شد.

در بخش اصلی اختتامیه، لوح تقدیر و تندیس و جوایز مقام سوم مشترک به سازندگان بازی «زباله چی» و بازی «nature savior»، لوح تقدیر و تندیس و جوایز مقام دوم به سازندگان بازی «snake recycle» و لوح تقدیر و تندیس و جوایز مقام اول به سازندگان بازی کتاب خور تعلق گرفت.

انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.