کد خبر : 76080
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
-

وزیر بهداشت مطرح کرد؛

برپایی اردوگاه‌های مرزی برای کنترل کرونا

برپایی اردوگاه‌های مرزی برای کنترل کرونا
وزیر بهداشت، بر ضرورت کنترل بیماری کرونا در مرزهای شرقی کشور تاکید کرد و گفت: مجبوریم در مرزهای شرقی اردوگاه‌هایی داشته باشیم و بیماران افغانستانی را آنجا قرنطینه کنیم تا بیماری کنترل شود.

به گزارش سورپرس؛ سعید نمکی، روز یکشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۰ در اجلاس مشترک رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و فرماندهان سپاه استان‌های سراسر کشور که با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و به صورت مجازی برگزار شد، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در موج پنجم پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر با اقداماتی که در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته، وضعیت رو به بهبود است.

وی افزود: در استان هرمزگان با مشکلاتی مواجه ایم که درصدد هستیم هرچه سریع‌تر این مشکلات رفع و رجوع شود.

نمکی به بیماریابی گسترده در موج چهارم کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم ما در موج چهارم بیماری این بود که درمان سرپایی در مراکز ۱۶ ساعته و مراکز درمان بستر موقت که بیماران بیایند داروی ضد ویروس خودشان را بگیرند و فشار بر بیمارستان‌ها کم شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: پیک چهارم بر همین اساس بهتر از پیک سوم مدیریت شد و مرگ و میرها به یک سوم کاهش یافت.

نمکی با اشاره به وضعیت افغانستان و حضور آوارگان این کشور در ایران، گفت: باید توجه کنیم که تعدادی از آوارگان از افغانستان به سمت مرزهای ایران می‌آیند که ما مجبوریم اردوگاه‌هایی داشته باشیم و بیماران را آنجا قرنطینه و نگهداری کنیم تا بیماری کنترل شود.

وی با عنوان این مطلب که برپایی اردوگاه‌ها در آن طرف مرز یا این طرف مرز تفاوت چندانی نمی‌کند، افزود: خیلی هم از سازمان‌های جهانی انتظار نداریم ما را کمک کنند. به طوری که در دوران کرونا ۲۵۰ هزار نفر از اتباع مبتلا به کووید ۱۹ در کشور درمان شدند.

نمکی بر انجام کار بشردوستانه در کنار بسیج و نیروهای مسلح برای مدیریت بیماری تاکید کرد و گفت: مرزهای غرب و شمال غرب به شدت قابل کنترل هستند اما در مرزهای شرقی وضعیت بسیار آشفته است و تمام بار روی دوش مرزبانان ایرانی است.

وزیر بهداشت افزود: باید نیروهای مسلح کمک کنند این وضعیت را خوب کنترل کنیم تا بتوانیم مراقبت‌های لازم را در پیشگیری از انتقال بیماری به عمل آوریم.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.