کد خبر : 29921
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۵:۰۳
-

برنامه‌های محرم امسال با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

برنامه‌های محرم امسال با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های محرم امسال با حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در نظرگیری شرایط کرونایی تدوین می‌شود.

به گزارش سورپرس، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد عصر دوشنبه در نشست ستاد برنامه ریزی ویژه ماه محرم در هرمزگان افزود: در شرایط کنونی، با مطالبات مردمی مبتنی بر برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم روبه رو هستیم که مقرر شده ستاد استانی مقابله با کرونا، براساس دستورالعمل جامع سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت در این راستا تصمیم‌گیری کند.

وی بیان داشت: ماه محرم و صفر فرصت استثنایی برای تبلیغ دین است، که با توجه به حساسیت موضوع شیوع ویروس کرونا، نیازمند بررسی نشست‌های متعدد کارشناسی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در زمینه تحولات حوزه فرهنگی و احیای دین، مدیون ماه محرم هستیم و مردم ولایتمدار دراین ماه ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی به صورت خودجوش به عزاداری پرداخته و در راستای توسعه و گسترش این فرهنگ ناب گام برمی‌دارند.

انصاری راد همچنین به تبیین فلسفه عزاداری در ماه محرم پرداخت و اظهارداشت: هدف اصلی این است که از رهگذر ماه محرم و عزاداری، به مطالبات دینی دست یابیم.

وی بیان داشت: به فرموده امام راحل؛ این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، از این رو مراسم دهه محرم و آخر صفر در سالجاری باید با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به نحو احسن برگزار شود.

این مسوول فرهنگی در هرمزگان با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت بی‌نظیر ماه محرم در راستای توسعه و گسترش فرهنگ دینی ابرازداشت: تبلیغات دینی در ماه محرم باید به گونه ای باشد که همه بتوانند از برکات آن بهره ببرند.

وی افزود: برگزاری مجالس و محافل اهل بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید با افزایش شعور اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و اعتقادی برای پرشور برگزار شدن محافل دینی تلاش کرد.

یکهزار و ۶۰۰ هیات مذهبی در هرمزگان شناسایی و ساماندهی شده است.

انتهای پیام/٢٣۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.