کد خبر : 5214
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۸:۵۳
-

برنامه‌های تازه «رادیو تهران»/ شب‌نشینی رادیویی در «علم بهتر است»

برنامه‌های تازه «رادیو تهران»/ شب‌نشینی رادیویی در «علم بهتر است»
علیرضا ممبینی مدیر رویدادهای «رادیو تهران» درباره دو برنامه «علم بهتر است» و «تهران تو» به‌عنوان تولیدات تازه این شبکه رادیویی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سورپرس؛ علیرضا ممبینی مدیر رویدادهای رادیو تهران درباره برنامه تازه این شبکه رادیویی گفت: برنامه‌ای که چند وقتی است از رادیو تهران روی آنتن می‌رود یک شب نشینی علمی است که نام آن را «علم بهتر است» گذاشته‌ایم.

وی افزود: برنامه‌های علمی در این سال‌ها زیاد تولید شده که شاید بنده هم در تولید برخی از آن‌ها نقشی داشته‌ام؛ اما ما مدلی را در این برنامه انتخاب کرده‌ایم که محتوایی علمی اما در قالب شب‌نشینی دارد.

ممبینی درباره جزئیات این برنامه تصریح کرد: در این برنامه که تولیدی است و زنده نیست، چهار یا پنج نفر که معمولا خبرنگار علمی هستند با موضوعی که از قبل مشخص شده، دور یک میز جمع می‌شوند و درباره آن موضوع صحبت می‌کنند. ساعت پخش آن پنج‌شنبه شب‌ها ساعت ۲۱ تا ۲۲ روی موج fm ردیف ۹۴  رادیو تهران است. ما سعی کردیم علم را در زندگی مردم بیاوریم که فکر می‌کنم، همین موضوع خیلی در فهم بیشتر مفاهیم علمی موثر است.

مدیر رویدادهای رادیو تهران با اشاره به این موضوع که سیاوش صفاریان‌پور مجری این برنامه است، ادامه داد: تیم محتوایی در این حوزه کار کردند و سعی کردند در این برنامه علم را با زبانی ساده و مخاطب‌پسند، بیان کنند. از صفاریان‌پور خواسته‌ایم لیدری این جمع ۵ نفره را بر عهده بگیرد و به نوعی مجری این میزگرد باشد.

وی ادامه داد: «علم بهتر است» موضوعی علمی دارد اما سعی می‌کند اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد را با زبانی علمی بیان کند؛ به طور مثال موضوع اینترنت ملی. این برنامه به دلیل نوع اجرا و تهیه‌کنندگی‌اش مورد استقبال قرار گرفته و در فضای مجازی هم به شدت طرفدار پیدا کرده است.

ممبینی در پایان با درباره دیگر برنامه این شبکه رادیویی گفت: برنامه دیگری که در حال حاضر هم پخش می‌شود، برنامه «تهران تو» است. این برنامه هم مخاطب محور است. یعنی مردم به صورت زنده نظراتشان را درباره موضوعات مختلف روز بیان می‌کنند. این مساله کمتر در صدا و سیما اتفاق افتاده است که مردم بتوانند به این صورت نظرات خود را بدون هیچ سانسوری و به صورت آزاد، بیان کنند. این برنامه از اول آذر شروع شده و امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.