کد خبر : 74987
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
-

برتری قاطع پرسپولیس برابر گل گهر با تثبیت صدرنشینی/ پیروزی تراکتور با فیروز کریمی

برتری قاطع پرسپولیس برابر گل گهر با تثبیت صدرنشینی/ پیروزی تراکتور با فیروز کریمی
تیم فوتبال پرسپولیس توانست با برتری برابر گل‌گهر سیرجان جایگاه خود را در صدر جدول لیگ‌برتر مستحکم کند.

به گزارش سورپرس؛ در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال؛ تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۹:۵۰ به قضاوت اشکان خورشیدی مصاف گل‌گهر سیرجان رفت که این دیدار در نهایت با برتری سه بر یک شاگردان یحیی گل‌محمدی همراه بود.

سرخپوشان در حالی در این دیدار به میدان رفتند که در هفته گذشته با برتری برابر مس رفسنجان و از طرفی تساوی سپاهان برابر فولاد خوزستان پس از چند هفته توانسته بود صدر جدول را از زردپوشان اصفهانی پس بگیرد.

در بازی در دقایق ابتدایی کمی پایاپای دنبال شد تا اینکه در دقیقه ۱۲ احسان پهلوان توپ را روی دروازه گل‌گهر ارسال کرد که امید عالیشاه در شرایطی که دنبال توپ بود توسط آقاجانپور مدافع گل‌گهر درون محوطه جریمه این تیم متوقف شد و داور نیز نقطه پنالتی را نشان داد . مهدی ترابی نیز این توپ را با شوتی محکم و زمینی به سمت چپ ،دروازه میهمان را باز کرد.

پرسپولیس ۳ گل‌گهر یک؛ یکه تازی سرخپوشان در صدر جدول

این دیدار پس از گل نیز بیشتر در میانه زمین دنبال شد تا اینکه در دقیقه ۲۷ سرخپوشان برای بار دوم دروازه حقیقی را باز کردند.

پرسپولیس ۳ گل‌گهر یک؛ یکه تازی سرخپوشان در صدر جدول

در این دقیقه مهدی ترابی از جناح چپ به محوطه جریمه نزدیک شد و ضربه فنی و دقیق این بازیکن گل دوم سرخپوشان را همراه داشت.

 

در دقیقه ۲۴ اولین موقعیت جدی گل گوهری ها روی دروازه پرسپولیس خلق شد. در این دقیقه تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نوی صاحب موقعیت شد، که ضربه سر یونس شاکری را حامد لک به زیبایی مهار کرد و این توپ پس از واکنش این دروازه‌بان به تیر دروازه پرسپولیس خورد.

در دقیقه ۳۵ گل‌گهری‌ها نزدیک محوطه جریمه پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که یونس شاکری بین مدافعان پرسپولیس روی سانتر دقیق احمد زنده روح دروازه لک را باز کرد و اختلاف را به حداقل رساند.

در واپسین دقایق نیمه اول پرسپولیس بار دیگر می توانست دروازه گل گهر را باز کند که ضربه سر مهاجم پرسپولیس با واکنش علیرضا حقیقی همراه بود.

پرسپولیس ۳ گل‌گهر یک؛ یکه تازی سرخپوشان در صدر جدول

این دیدار در نیمه نخست با برتری دو بر یک پرسپولیس همراه بود.

در دقیقه ۵۰ پرسپولیسی‌ها روی پاس در عرض پهلکان صاحب موقعیت شدند کا شوت سرلک در میانه راه به مدافعان گل‌گهر برخورد کرد.

یک دقیقه بعد شوت نوراللهی از پشت محکطه جریمه به تیر دروازه گل‌گهر برخورد کرد.

در دقیقه ۶۰ داور در صحنه‌ای بحث‌برانگیز چسبیده به محوطه جریمه برای گل‌گهر خطا اعلام کرد که این تصمیم داور با اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها و گل‌گهری‌ها همراه بود. پرسپولیسی‌ها معتقد بودند که این برخورد خطا نبود و گل‌گهری‌ها معتقد بودند که داور باید پنالتی اعلام می‌کرده است. در نهایت این اعتراض‌ها یک کارت زرد برای سرمربی پرسپولیس همراه داشت. این توپ در نهایت ووسط سعید صادقی به گل تبدیل شد.

در دقیقه ۸۴ شوت والی و سنگین احمد نوراللهی از فاصله دور به گل سوم پرسپولیس تبدیل شد.

در دقیقه ۸۵ ضربه منشا را از فاصله‌ای نزدیک حامد لک مهار کرد.

در دقیقه ۹۱ گل گهری ها صاحب یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه پرسپولیس شدند که ضربه میلاد زکی پور پس از برخورد با حامد لک به تیر دروازه پرسپولیس برخورد کرد.

یک دقیقه بعد منشا دروازه پرسپولیس را باز کرد اما پیش از به ثمر رسیدن گل خطای مرتضی تبریزی به روی لک را اعلام کرد.

این دیدار در نهایت با برتری ۳ بر یک پرسپولیس همراه بود.

سرخپوشان با برتری در این دیدار ۵۴امتیازی شدند و به تنهایی در صدر جدول قرار گرفتند.

گل‌گهر هم با ۳۵ امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارد.

برتری تی تی ها برابر ذوب آهن با فیروزخان کریمی 

به گزارش سورپرس، همچنین در دیگر بازی این هفته تیم‌های تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه امروز(چهارشنبه) در ورزشگاه بنیان‌دیزل در چارچوب هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم رفتند که در پایان نماینده تبریز با یک گل به برتری رسید.

تک گل این دیدار در دقیقه ۱۳ به وسیله محمد عباس‌زاده به ثمر رسید. یک دقیقه پیش از این گل داور، هند دارکو بیدوف را گرفت و در تصمیمی بحث‌برانگیز برای تی‌تی‌ها پنالتی گرفت. این پنالتی به وسیله عباس‌زاده زده شد اما شهاب گردان آن را مهار کرد. با این وجود مهاجم باتجربه تراکتور در برگشت توپ را به تور چسباند تا زننده یک گل سه امتیازی باشد.

شاگردان مجتبی حسینی برای جبران گل خورده تلاش بسیار زیادی را انجام دادند اما عملکرد خوب مدافعان و دروازه‌بان تراکتور مانع از باز شدن دروازه میزبان شد. حالا پرشورهای تبریزی در اولین هفته با سرمربیگری فیروز کریمی به برد ارزشمندی دست پیدا کردند و امیدوار به کسب سهمیه باقی ماندند.

تراکتور در حال حاضر ۳۶ امتیازی است و موقتا در رده چهارم جای دارد. ذوب‌آهن هم با این شکست ۲۲ امتیازی باقی ماند تا تیم پانزدهم جدول باشد و یک گام دیگر به سقوط نزدیک‌تر شود.

بنابراین گزارش،  در دیگر بازی لیگ برتر دیدار تیم های فوتبال سایپا و پدیده مشهد با برتری دو بر یک پدیده به پایان رسید.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.