کد خبر : 311
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۴:۳۵
-

بدترین دروغ‌هایی که می‌توانید به همسرتان بگویید

بدترین دروغ‌هایی که می‌توانید به همسرتان بگویید
هیچکس دوست ندارد یک دروغگو باشد. حتی اگر در مورد مسائل بزرگ و بااهمیت هم دروغ نگویید، ریزترین دروغ‌ها نیز می‌توانند بر رابطه‌تان اثر قابل توجهی بگذارند. دروغ گفتن، اعتماد و اطمینان را نابود می‌کند. اگر شما نتوانید در مورد مسائل مهم زندگی‌تان با همسرتان روراست باشید، پس رابطه‌تان در معرض یک خطر جدی است.

به گزارش سورپرس، بدون اعتماد، عشقی وجود ندارد. رابطه شما با نحوه‌ی ارتباطی که با همسرتان برقرار می‌کنید می‌توانید تقویت یا نابود شود و اگر ارتباط شما بر پایه‌ی دروغ و پنهان کاری باشد، در واقع بی‌پایه و سست است.

زوج‌هایی که زندگی شاد و خوبی با هم دارند آن‌هایی هستند که میزان اطمینان‌شان به هم زیاد است. این افراد به اهمیت روراستی در رابطه با همسرشان پی برده‌اند و انتخاب کرده‌اند که هیچ چیزی را از هم مخفی نکنند.

ضمنا کسی که مدام دروغ می‌گوید، همیشه تحت فشار و استرس است و نمی‌تواند آرامش خود را حفظ کند، در نتیجه منزوی می‌شود و احساس می‌کند با خودش هم روراست نیست. چنین کسی چگونه می‌تواند از رابطه با طرف مقابلش شاد و راضی باشد؟ تعامل بر اساس اعتماد و اطمینان، احساس آرامش توام با لذت به شما خواهد داد.

یک رابطه زناشویی برای اینکه ماندگار باشد نیاز به صداقت و روراستی در هر زمینه‌ای دارد. اگر همسرتان احساس کند با او کاملا روراست نیستید، به سختی می‌تواند به شما اعتماد کند.

یک دروغ بزرگ، مانند خیانت پنهانی، بدون تردید قاتل اعتماد است، اما دروغ‌های کوچک نیز می‌توانند به همین اندازه بد باشند. دروغ‌ها معمولا تدریجا بزرگ و زیاد می‌شوند و سدی میان شما و همسرتان ایجاد می‌کنند. زیبایی یک رابطه صمیمی و سالم این است که چنین سدی وجود نداشته باشد. پس اگر هدف شما یک رابطه زناشویی بلند مدت و شاد است، از دروغ گفتن انصراف دهید!

اگر لازم است یک دروغ کوچک مصلحت آمیز به همسرتان بگویید تا او را غافلگیر و شاد کنید ایرادی ندارد. اما دروغ‌هایی فراتر از این، آسیب زننده‌اند. اگر در مورد مسائل زیر به همسرتان دروغ می‌گویید، رابطه‌تان را به نابودی می‌کشانید.

تعاملات‌تان با دیگران

شاید واقعا قصد خیانت نداشته باشید، اما اگر همسرتان در جریان همه‌ی تعاملاتی که با دیگران دارید نیست، پس یعنی دارید کاری انجام می‌دهید که می‌دانید همسر شما آن را دوست ندارد و تائید نمی‌کند. مثلا ارتباط با نامزد سابق‌تان یا یکی از همکاران. اگر شما کار نادرستی انجام نمی‌دهید، چه نیازی دارید پنهانش کنید؟ اگر تعاملاتی با دیگران دارید، باید در موردشان با همسرتان حرف بزنید.

مسائل مالی

شما باید در مورد مسائل مالی و پولی با همسرتان صادق باشید. دروغ گفتن در مورد پول می‌تواند منجر به ایجاد حس بی‌اعتمادی شود که در رابطه بسیار تاثیرگذار است. برای خیلی از زوج‌ها، پول می‌تواند سوژه‌ی اصلی اختلاف‌ها باشد. اگر شما در مورد خرید‌ها و پس اندازهای‌تان، قرضی که گرفته‌اید یا تغییراتی که در وضعیت شغلی و درآمدتان به وجود آمده به همسرتان دروغ می‌گویید، در بلند مدت مشکلاتی خواهید داشت.

گذشته‌تان

لازم نیست همسرتان در مورد تمام جریانات زندگی گذشته تان بداند. اما در یک رابطه بلند مدت و متعهدانه، مسائل بزرگ مربوط به گذشته باید در میان گذاشته شوند. اگر این صحبت بین شما دو نفر انجام نشود و همسرتان از زبان یک نفر دیگر یا منبع دیگری این واقعیت‌ها را بشنود، اعتماد بین‌تان لطمه خواهد خورد.

احساسی که هنوز به نامزد سابق‌تان دارید

اگر هنوز به نامزد یا عشق سابق‌تان احساسی دارید و در این مورد به همسرتان دروغ می‌گویید، پس مطمئن باشید رابطه‌تان به درد سر خواهد افتاد. همه‌ی آدم‌ها در هر فرهنگ و با هر طرز فکری، از خیانت متنفرند و نباید تعجب کنید اگر همسرتان در صورت برملا شدن این راز، شما را خیانت کار بداند.

اگر در دل خود هنوز حسی نسبت به نامزد سابق‌تان داشته باشید و به او فکر کنید (مخصوصا اگر دوروبرتان هم باشد)، پس یعنی با همسرتان روراست نیستید و موضوع مهمی را از او پنهان می‌کنید. شما به سختی می‌توانید رابطه‌ای سالم با کسی داشته باشید که هنوز با او یکدل نیستید. اگر خودتان هم از این حس پنهانی که در دل دارید رنج می‌برید، بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید.

وانمود کردن به بیماری

زن و شوهر باید در مورد وضعیت سلامتی خود با هم روراست باشند و چیزی را پنهان نکنند. اینکه پیش همسرتان وانمود به بیمار بودن و آسیب دیدن کنید، بی‌رحمانه بوده و سوء استفاده محسوب می‌شود. این جور دروغ‌ها معمولا با هدف برانگیختن حس ترحم یا گناه در طرف مقابل گفته می‌شوند تا در نهایت، فرد بیشتر مورد توجه و مراقبت قرار بگیرد.

به انگیزه‌های این رفتارتان فکر کنید: «واقعا چرا این کار را می‌کنم؟»، «به امید چه نتیجه‌ای هستم؟»، «آیا چنین رفتاری منصفانه است؟». اگر عادت کنید که پیش همسرتان مدام خود را بیمار و ناخوش جلوه دهید، این رفتار تبدیل به الگویی ناسالم در رابطه می‌شود که می‌تواند احساس اطمینان و آرامش را از طرف مقابل سلب کند و برای خودتان هم خوب نیست. غیر از دروغ گفتن و وانمود به مریضی کردن، راه‌های بهتری هم برای انتقال پیام‌تان وجود دارد.

پنهان کردن بیماری

پنهان کردن بیماری از همسرتان نیز نوعی دروغ است. خیلی از افراد این کار را برای جلوگیری از ناراحتی و نگرانی همسرشان انجام می‌دهند یا از آینده می‌ترسند. انگیزه شما از این پنهان کاری هر چه که باشد، نادرست است. روابط سالم بر پایه‌ی اطمینان بنا می‌شوند و شما به هیچ دلیل و بهانه‌ای نباید بیماری خود را از همسرتان پنهان کنید.

اگر همسرتان در مورد بیماری شما اطلاعی نداشته باشد، طبیعتا نمی‌تواند از شما حمایت کند و مراقب‌تان باشد، در نتیجه ممکن است بعد‌ها احساس گناه و قصور کند. ضمنا ممکن است بیماری شما باعث ایجاد تغییراتی در خلق و خو و رفتارهای‌تان شود که همسرتان متوجه‌شان خواهد شد، اما نمی‌داند ماجرا از چه قرار است. شما هنگام ازدواج به هم قول دادید که در روز‌های خوشی و ناخوشی کنار هم باشید.

احساس واقعی

تا به حال شده صرفا به دلیل جلوگیری از جنگ و دعوا، در مورد احساس واقعی‌تان به همسرتان دروغ بگویید؟ مخفی کردن احساس واقعی درست به اندازه‌ی گفتن یک دروغ بزرگ بد است. اگر همسر شما کاری کرده که باعث رنجش و آزار شما شده باید این موضوع را به او بگویید.

حتی اگر احساس می‌کنید مانند گذشته به همسرتان علاقه ندارید باز هم باید این مسئله را مطرح کنید. اگر در مورد احساسات‌تان روراست نباشید، فقط موجب تلنبار شدن خشم و نارضایتی در دل‌تان خواهید شد که باعث می‌شود خیلی زود دچار مشکل شوید.

انتهای پیام/۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.