کد خبر : 12557
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
-

بازگشت توفان و برف به خراسان شمالی

بازگشت توفان و برف به خراسان شمالی

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی برای بعد از ظهر جمعه تا صبح یکشنبه پدیده توفان، برف، باران و کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما را پیش‌بینی کرد.

به گزارش سورپرس، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در روز پنجشنبه گفت: داده های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای بیانگر وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید با احتمال توفان و ورود سامانه بارشی به استان از عصر روز جمعه است.

هادی هادی زاده افزود: همچنین وزش باد شدید و در پاره ای مناطق بسیار شدید و بارش باران و به تدریج برف و در ارتفاعات کولاک برف و مه پیش بینی می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس این سامانه اکثر نقاط استان به ویژه شمال غرب، غرب و بخش هایی از مرکز را تا ظهر شنبه زیر تاثیر خود قرار خواهد داد.

هادی زاده، لغزندگی معابر و جاده ها، کاهش دید، افزایش چهار تا ۶ درجه ای دما تا فردا و پس از آن کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما از جمعه شب تا صبح یکشنبه، به ویژه در ساعات روز را از پیامدهای این سامانه عنوان کرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، رعایت احتیاط هنگام تردد در جاده های کوهستانی، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل های انرژی، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی و عدم صعود به ارتفاعات را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی متذکر شد.

خراسان شمالی در پاییز امسال ۴۰ میلیمتر بارندگی داشت که این رقم نسبت به ۹۷ میلیمتر بارندگی پاییز پارسال ۵۷ درصد و در مقایسه با دوره آماری بلندمدت نیز ۳۶ درصد کاهش داشته است.

میانگین بارش سالانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلیمتر است.

انتهای پیام/۲۳۴

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.