کد خبر : 34056
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
-

بازگشت استراماچونی بیش از ۳ میلیون دلار برای آبی‌ها آب می‌خورد

بازگشت استراماچونی بیش از ۳ میلیون دلار برای آبی‌ها آب می‌خورد
طرفداری بررسی می کند؛ احمد سعادتمند اگر به دنبال برگرداندن استراماچونی به ایران است باید چیزی حدود 3.2 میلیون یورو هزینه کند. البته او حالا که با استعفای فرهاد مجیدی مواجه شده، احتمالا تلاش برای بازگشت مرد ایتالیایی را انکار می کند

به گزارش سورپرس، احمد سعادتمند مدعی است که برای گرفتن تخفیف و توافق با استراماچونی بر سر فسخ قرارداد، به ایتالیا سفر کرده است، وزارت ورزش هم زمانی که متوجه می شود احمد سعادتمند بدون اجازه به ایتالیا سفر کرده، با مدیرعامل آبی ها تماس می گیرد تا دلایل این سفر را جویا شود.

سعادتمند هم اعلام می کند، برای گرفتن تخفیف به ایتالیا سفر کرده تا مبادا اتفاقاتی که در پرونده ویلموتس برای ایران افتاد، در پرونده استراماچونی هم تکرار شود.

از طرفی دیگر رسانه های ایتالیایی معتقدند که سعادتمند برای برگرداندن استراماچونی به این کشور سفر کرده است، زمانی هم که استرا با این پیشنهاد مواجه می‌شود، شرایطش را برای بازگشت روی نیمکت استقلال اعلام می کند.
احمد سعادتمند هرگونه مذاکره برای بازگشت استرا را انکار می کند اما یکی از کسانی که در جریان روند مذاکره دو طرف بوده می گوید،استرا در ابتدا از مدیرعامل آبی ها خواسته که تکلیف قرارداد دوساله ای که قبلا با باشگاه استقلال بسته بود، مشخص شود.

( ارزش این قرارداد ۱٫۵ میلیون یورو برای دوسال است) سرمربی سابق آبی ها در ازای دریافت مبلغی از استقلال پرونده این قرارداد را می بندد. البته باید به این نکته هم توجه کنیم که اگر استراماچونی با استقلال مذاکره هم نکند و فقط به استراحت بپردازد، فیفا استقلال را ملزم به پرداخت این پول می کند یعنی استراماچونی اگر به دنبال گرفتن این پول باشد اصلا نیازی ندارد که با کسی مذاکره کند.

استقلال اگر می خواهد از پرداخت این غرامت ۱٫۵ میلیون یورویی معاف شود باید با استراماچونی توافق کند. البته استرا مدعی است که این رقم باید تا ۱٫۷ میلیون یورو افزایش یابد چرا که این تیم را صدرنشین کرده و کمک زیادی را به آسیایی شدن استقلال کرده است پس باید پاداش هایی هم به او تعلق بگیرد.

منابع آگاه می گویند طبق صحبت های رد و بدل شده میان وکلای استرا و سعادتمند، استقلال اگر می خواهد قرارداد دو ساله جدیدی را با سرمربی ایتالیایی منعقد کند ابتدا باید نصف مبلغ غرامت یعنی چیزی حدود ۷۵۰ هزار یورو (اگر غرامت را ۱٫۵ میلیون یورو در نظر بگیریم و از ادعای ۱٫۷ میلیونی استرا بگذریم) به این سرمربی ایتالیایی بپردازد. تا قرارداد قبلی به طور کامل فسخ شود. در این صورت استرا از پیگیری شکایت هم صرف نظر می کند.

. پس از بسته شدن پرونده قرارداد قبلی، استراماچونی برای قرارداد دوساله جدید ۲٫۲ میلیون یورو از باشگاه تقاضا کرده است. یعنی استقلال با احتساب پول هایی که قبلا به حساب این سرمربی واریز کرده به همراه مبلغ غرامت و قرارداد جدید چیزی حدود ۳٫۲ میلیون یورو باید برای استرا هزینه کند. توجه کنید که ۳٫۲ میلیون یورو فقط برای قرارداد جدید نیست. ۲/۲ خواسته مرد ایتالیایی برای دو سال همکاری است.

در راهروهای وزارت ورزش شنیدیم وقتی احمد سعادتمند در ایتالیا حضور داشت، استعلام گرفت که آیا استراماچونی می تواند با قرارداد دوساله قبلی خود به ایران برگردد؟ که با پاسخی منفی مواجه شد. چرا که اولا وزارت ورزش جذب مربی و بازیکن خارجی را منع کرده است و سازمان لیگ هم فقط اجازه تمدید قرارداد مربیان و بازیکنان خارجی را می دهد. استرا هم قرارداد خود را به صورت رسمی فسخ کرده است.

آنهایی که دوست دارند استرا برگردد می گویند استراماچونی سرمربی استقلال قبلا سرمربی تیم بوده و شامل قانون منع جذب سرمربیان خارجی نمی شود. آن هایی هم که مخالف بازگشت این مربی هستند می گویند که استرا قراردادش را فسخ کرده و فرقی با دیگران ندارد.

اما چه شد که استراماچونی از قراردادی دوساله با قیمت ۱٫۵ میلیون یورو (قرارداد دستیاران هم با همین ۱٫۵ میلیون یوروپرداخت می شد) به ۲٫۲ میلیون یورو رسیده است؟ واقعیت این است زمانی که استرا از قیمت وینفرد شفر که برای فصل اول ۱ میلیون و در فصل دوم ۱٫۲ میلیون از استقلال گرفته، با خبر می شود متوجه می شود که با قیمت خیلی پایینی با استقلالی ها قرارداد امضا کرده است. او حالا پول بیشتری از استقلال می خواهد.

روزی که طرفداری با سباستین لتو گفتگو کرد، دستیار استراماچونی تلویحا به همکاران ما گفته بود برای بازگشت باید قرارداد جدید با شرایط مالی جدید بسته شود اما قبل از آن، استرا خواهان تعیین تکلیف قرارداد قبلی است. یوسف دانشیار هم همان روز گفته بود مرد ایتالیایی مبلغی به عنوان غرامت می خواهد. مشکل اینجاست که بعید به نظر می رسد اجازه عقد قرارداد مجدد با استراماچونی را به سعادتمند بدهند.

با تفاسیر بالا ماموریت “بازگشت استراماچونی به ایران” بسیار سخت است چرا که از طرفی وزارت ورزش و سازمان لیگ با اتفاقاتی که در پرونده ویلموتس برای فوتبال ایران افتاد نسبت به مربیان خارجی بدبین شده اند و از طرفی دیگر استراماچونی مربی قانونمندی است و با هر دیرکرد در دریافت مطالباتش ممکن است باز هم قرارداد را فسخ کند و استقلال را با غرامت های سنگین تری تنها بگذارد. (طبق قانون حمایتی فیفا اگر سرمربی یا بازیکن، حقوقش را تا دوماه دریافت نکند، اجازه فسخ یک طرفه قرارداد دارد)

اما شنیده می شود که استراماچونی حتی اگر قرارداد جدیدی هم امضا نکند حاضر است در قضیه پرداخت غرامت به استقلالی ها تخفیف دهد و چیزی حدود ۱ میلیون تا ۱٫۲ میلیون یورو از استقلال دریافت کند. پس استقلالی ها حدابرای گرفتن تخفیف هم که شده باید با این مربی توافق کنند.ام

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.