کد خبر : 23013
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
-

بازگشایی مساجد خوزستان در روز عید فطر

بازگشایی مساجد خوزستان در روز عید فطر
سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونای خوزستان با اشاره به اینکه نماز عیدفطر در مصلی برگزار نمی شود گفت: برابر تصمیم شورای تامین استان مساجد در روز عید فطر ۲ ساعت برای برگزاری نماز باز خواهند شد.

به گزارش سورپرس، رضا نجاتی، سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان خوزستان در گفت و گویی خبری بیان کرد: راهپیمایی روز قدس نیز تنها در شهرهای با وضعیت سفید برگزار می شود که در همان محل ضمن قرائت نمازجمعه، بیانیه نیز خوانده می شود.
وی افزود: مطابق تصمیم ستاد مقابله با کرونای استان خوزستان و در پی توضیحات دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد شرکت ها، ادارات و بانک ها روز سه شنبه و چهارشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر در همه شهرهای استان فعال باشند.
نجاتی گفت: از روز پنجشنبه هفته جاری تا پایان تعطیلات عید فطر مجددا تمام شرکت ها، بانک ها و ادارات در سراسر استان تعطیل هستند.
وی افزود: در روزهای سهشنبه و چهارشنبه  هفته جاری تنها اصنافی مجاز به فعالیت هستند که پیش از این در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده باشند.
نجاتی بیان کرد: اصناف ضروری شامل نانوایی ها، قصابی ها، خوارو بار فروشی‌ها و سوپرمارکت ها با رعایت پروتکل های بهداشتی از ساعت ۹ تا ۲۲ فعال هستند و اصناف غیر ضروری نیز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۲۱ مجاز به فعالیت خواهند بود.
وی ادامه داد: تمام آرامستان های خوزستان تا پایان تعطیلات عید فطر بسته هستند و فرمانداران شهرستان ها با همکاری اعضای شورای تامین باید بر این مساله نظارت کنند.
وی با اشاره به آمار نگران کننده مبتلایان امروز خوزستان افزود:در روزهای گذشته تعدادی از افراد مشکوک به بیماری کرونا در نوبت انجام تست بودند که امروز با ایجاد ظرفیت از تمام آنها تست گرفته شد.
ادارات استان خوزستان از سه شنبه هفته گذشته تا دوشنبه هفته جاری بر اساس مصوبه شورای تامین استان تعطیل بودند.
ویروس کرونا طی  ۲ هفته اخیر در استان خوزستان افراد زیادی را مبتلا کرده به گونه ای که مسوولان وزارت بهداشت اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به استان خوزستان است.
ویروس کرونا که منشا آن چین می باشد از اوایل اسفند ماه در کشور و سپس در خوزستان مشاهده شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.