کد خبر : 21031
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
-

بازگشایی سالن‌های تئاتر کار اشتباهی است/ پروتکل غیرتخصصی ندهیم!

بازگشایی سالن‌های تئاتر کار اشتباهی است/ پروتکل غیرتخصصی ندهیم!
مدیرعامل «خانه تئاتر» در خصوص مطرح شدن بحث بازگشایی سالن‌های تئاتر از یک ماه آینده با صراحت گفت بحث بازگشایی سالن‌های تئاتر در شرایط فعلی کار اشتباهی است.

به گزارش سورپرس؛ شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر درباره مطرح شدن بحث بازگشایی سالن‌های تئاتر در محافل مختلف هنری و مدیریتی در شرایط فعلی ویروس کرونا و اینکه آیا موضوع زمان و چگونگی بازگشایی مجدد سالن‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت با خانه تئاتر مطرح شده است یا نه، گفت: موضوع زمان بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر هنوز به صورت رسمی اعلام نشده البته موضوعی است که در فضاهای مختلف مطرح شده ولی در این خصوص با خانه تئاتر طرح موضوع و مسأله نشده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بحث بازگشایی سالن‌های تئاتر در شرایط فعلی کار اشتباهی است.

گیل‌آبادی با بیان اینکه همانطور که جامعه پزشکی متخصصان حوزه خود هستند ما تئاتری‌ها هم متخصص کار خودمان هستیم، اظهار کرد: حداقل انتظاری که از وزارت بهداشت می‌رود این است که اطلاعات تخصصی صنوف تئاتری را بگیرد. متأسفانه این هم‌گرایی یا مصاحبت تخصصی میان وزارت بهداشت و صنف تئاتر وجود ندارد.

مدیرعامل خانه تئاتر درباره تلاش‌های صورت گرفته برای شکل گیری تعامل میان وزارت بهداشت و خانه تئاتر، یادآور شد: ما تلاش‌های خودمان را برای نزدیک شدن به جامعه پزشکی انجام دادیم ولی با توجه به درگیری‌های جامعه پزشکی در شرایط فعلی، این امکان میسر نشده است.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد در زمینه بازگشایی سالن‌های تئاتر تصمیم گیری شود باید به نکات تخصصی تئاتر توجه شود، متذکر شد: اگر به نکات تخصصی توجه نشود با جان مردم بازی خواهد شد.

گیل‌آبادی در پایان سخنان خود تأکید کرد: به یقین باید برای بازگشایی سالن‌های تئاتر برنامه‌ریزی جدی کرد و این برنامه‌ریزی نیازمند مصاحبت جامعه پزشکی با صنف تئاتر است تا ما مختصات دقیقی را در اختیار آنها قرار دهیم در غیر اینصورت نتیجه شکل‌گیری دستورالعمل اول وزارت بهداشت درباره فضاهای و فعالیت‌های تئاتری می‌شود که بسیار غیرتخصصی بود.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.