کد خبر : 85953
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
-

بازدید سردار باقری از فعالیت‌های نیروی دریایی روسیه در جزیره کرونشتات

بازدید سردار باقری از فعالیت‌های نیروی دریایی روسیه در جزیره کرونشتات
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برنامه‌های سفر به روسیه از فعالیت‌های نیروی دریایی روسیه در جزیره کرونشتات در نزدیکی سن پترزبورگ بازدید کرد.
به گزارش گروه بین الملل سورپرس، سردار باقری روز چهارشنبه در جزیره کرونشتات با حضور در ناو آموزشی «پریکوب» نیروی دریایی ارتش روسیه، در خصوص فعالیت‌های آموزشی دانشجویان نظامی با فرماندهی نظامی و مقام‌های این ناو روسی تبادل نظر کرد.

کرونشتات منطقه‌ای نظامی با وسعت ۱۹.۳۵ کیلومتر مربع و ۴۲ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت در شرق خلیج فنلاند قرار گرفته است و تا شهر سن پترزبورگ سی کیلومتر فاصله دارد.

بازدید از امکانات نیروی دریایی روسیه در کرونشتات بخشی از برنامه سفر چهار روزه رسمی سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران به روسیه است.

سردار باقری امروز چهارشنبه با استقبال رسمی فرماندهان ارشد نیروی دریایی روسیه و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گارد تشریفات ناوگان دریای شمال وارد شهر سنت‌پترزبورگ شد. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان امروز با آدمیرال ولادیمیر کاساتونوف فرمانده ناوگان کل دریای شمال و جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه دبدار کرد.

کاساتونوف در این دیدار با اشاره به مشارکت ناو‌های ایرانی در مراسم رژه نیروی دریایی ارتش روسیه در سال جاری گفت: حضور ناو‌های ایرانی در آب‌های روسیه زینت بخش این رژه دریایی بود.

وی با اشاره به همکاری قوای دریایی دو کشور گفت که این همکاری‌ها و مشارکت خوب ایران در رژه دریایی روسیه نشان داد که دو کشور از اتحاد روزافزون برخورداند.

وی اظهار داشت روابط ایران و روسیه در ابعاد مختلف روز به روز پرمحتوا‌تر و بهتر می‌شود.

آدمیرال یومینیوف همچنین گفت که امسال بخش نیرو‌های مسلح روسیه چندین برنامه و مسابقات نظامی برگزار کرد که ایران نیز میزبان بسیار خوبی برای چند مورد از این مسابقات بود.

این مقام نظامی روس گفت: روسیه سال آینده نیز چندین مسابقه برگزار خواهد کرد که امیدواریم ایران حضوری حتی پررنگ‌تر از دوره‌های قبل در این مسابقات نظامی داشته باشد.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار خود با فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت: در این دیدار درباره همکاری‌های نظامی دریایی ایران و روسیه گفتگو شد و توافقات خوبی بدست آمد.

سردار باقری پس از دیدار با آدمیرال نیکلای یومینیوف فرمانده نیروی دریایی روسیه در گفتگو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما اظهار داشت: در سن پترزبورگ در مقر نیروی دریایی روسیه حضور یافته و با فرمانده نیروی دریایی روسیه گفتگو کردیم.

وی افزود: در این دیدار درخصوص همکاری‌های دوجانبه دریایی ازجمله حضور شناور‌های ایرانی در رزمایش‌ها و تمرین‌های دریایی در روسیه، حضور در مسابقات نظامی و تبادل تجربیات عملیاتی، همچنین کار مشترک و انجام تحقیقات برای کارآمدسازی تجهیزات دریایی و متقابلا حضور روسیه در رزمایش‌ها و تمرین‌های دریایی ایران که دو سال است در چابهار برگزار می‌شود و ناو‌های ارتش روسیه حضور پیدا کردند، گفتگو کردیم. سردار باقری امروز همچنین با آدمیرال ولادیمیر کاساتونوف فرمانده ناوگان دریای شمال و جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه دیدار کرد.

آدمیرال کاتاسانوف در ابتدای این دیدار که کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز در آن حضور داشت، با ابراز خرسندی از حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در سنت‌پترزبورگ خاطرنشان کرد نیروی دریایی روسیه و ایران در سال‌های اخیر همکاری‌های گسترده داشته و چندین رزمایش مشترک برگزار کردند و همکاری‌های دوجانبه ادامه می‌یابد.

فرمانده ناوگان کل دریای شمال روسیه به حضور ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه دریایی اخیر سنت‌پترزبورگ اشاره و بر اهمیت تحکیم روابط ایران و روسیه در عرصه‌های نظامی و دفاعی تاکید کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: روابط ایران و روسیه بعنوان دو شریک راهبردی در عرصه بین‌المللی روند رو به گسترش دارد.

سردار باقری با اشاره به اینکه ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار با عبور از اقیانوس اطلس وارد خلیج فنلاند شده و در رژه ویژه روز نیروی دریایی روسیه شرکت کرد، تصریح کرد: این امر بیانگر اقتدار نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و علاقمندی به گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی با روسیه است.

سردار باقری از روز یکشنبه گذشته برای انجام دیدار رسمی در روسیه بسر می‌برد و در این مدت با وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه دیدار کرد و سفری نیز به سن پترزبورگ داشته و قرار است به آستراخان در ساحل دریای خزر نیز سفر کند.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.