کد خبر : 55725
تاریخ انتشار : جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
-

بازداشت جوانی که تفریحش آبروریزی دختران بود

بازداشت جوانی که تفریحش آبروریزی دختران بود
مردی که در اینستاگرام با تصاویر شخصی دختران جولان می‌داد دستگیر شد.

به گزارش سورپرس؛ مردی که در اینستاگرام با اغفال دختران جوان و جلب اعتماد آن‌ها اقدام به دریافت تصاویر شخصی و سپس اخاذی از آن‌ها می کرد دستگیر شد. اینمرد ۳۶ ساله کرمانی برای تفریح دختران را مورد آزار و اذیت قرار می داد.

سرهنگ ستاد امین یادگار نژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر گفت :در پی شکایت شهروند کرمانی مبنی بر اینکه فردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت و سپس اخاذی برای وی کرده است پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود :کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند متهم را که مردی ۳۶ ساله بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

دستگیری مرد شیطان صفت در کرمان

سرهنگ یادگار نژاد بیان کرد : متهم که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده با مشاهده ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد و هدفش را از انجام این کار سرگرمی و کسب منافع مالی از آن‌ها بیان کرد .

این مقام انتظامی گفت: بر اساس قانون تمامی داده‌ها و اطلاعات افراد در فضای مجازی مورد حمایت قانون گذار است و کسانی که با هر انگیزه‌ای نسبت به هتک حیثیت افراد اقدام می‌نمایند، از پاسخ قانون گذار در امان نخواهند بود.

وی با اشاره به ماده۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای تصریح کرد: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

این مقام مسئول بیان داشت : امروزه سوء استفاده کلاهبرداران و سودجویان از فضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و با بهره گیری از عدم آگاهی و سادگی افراد در این فضا مرتکب جرائمی می شوند که اکثرا با انگیزه کسب منافع مالی، تهدید و اخاذی، تسویه حساب شخصی، انتقام جویی و یا تفریح و سرگرمی در این فضا وارد می شوند.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.