کد خبر : 89960
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
-

افشاگری های رییس فراکسیون کارگری در خصوص استخدام ها:

بابایی کارنامی: پشت مشکلات استخدامی، مافیا وجود دارد

بابایی کارنامی: پشت مشکلات استخدامی، مافیا وجود دارد
رییس فراکسیون کارگری مجلس گفت: معلم هشتصد هزار تومانی می خواهد شهید مطهری پرورش دهد یا معلم دو میلیون تومانی، می تواند شهید آوینی تحویل دهد؟

به گزارش سورپرس؛ علی بابایی کارنامی، رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رادیو ایران در خصوص وعده دولت و سازمان استخدامی کشور مبنی بر وعده ۴۵ روزه و هزینه را بودن آن گفت: نظر دولت قابل احترام است. این بحث قابل پیش بینی بود که بسیار مهم است چون پشت این قضیه مافیای ۴۵ هزار میلیارد تومان وجود دارد. طبیعی است که دولت ها پشت این قضیه محکم ایستاده اند. به دلیل اینکه چنین ساختاری در این کشور شکل نگیرد. من دو سه سال است که روی این بحث کار می کنم و مقاومتی را درون ساختار دولت حس می کنم.

وی افزود: همه دولت ها صرفنظر از اصلاح طلب یا اصولگرا، این بحث یکی است. چون امروز مبارزه با فساد اداری را به جدیت پیگیری می کنیم. در همین ساختاری که ما درباره فساد صحبت می کنیم، مثلا کارمندی داریم که یک و هشتصد حقوق می‌گیرد و برای پیگیری پرونده ای در وزارت صمت یک و هشتصد می گیرد برای پرونده ای که صد میلیارد ارزش دارد. آن هم در تهران شما این اعداد را در کنار هم قرار دهید. یک میلیون و هشتصد می خواهد در تصمیم گیری پرونده صد میلیاردی و موافقت اصولی در فلان مجموعه حضور پیدا کند، این اعداد را کنار هم قرار دهید، چطور مقاومت می کند؟ بعد بحث فساد را هم مطرح می‌کنیم؟

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: چطور می آیند و می گویند، پایشان می لغزد؟ از ابتدا مشخص بود. گفتیم کسی که می‌خواهد در این کشور، ۲۵ سال کار کند و مثل کارمند، صبح به سر کار رفته و برگشته، شما بحث را جمع کنید. این بحث بار مالی ندارد. می گوییم بیایید تحلیلی بحث کنیم. پشت یک میز، یک کارمند ۱۸ میلیون بگیرد، یکی ۲۰ میلیون، دیگری ۳ میلیون و یکی هم یک و نیم؟ بعد می خواهیم در این کشور رشد اقتصادی با حداکثر بهره وری را داشته باشیم؟

بابایی کارنامی ادامه داد: سازمان استخدامی کشور چقدر خوب گزارش می دهد! من نقد باید کنم آن دانشگاه هایی را که این فارغ‌التحصیلان را تحویل جامعه می دهد که مدیران امروزی می شوند. بهره وری در دنیا فرمول دارد. کارمند در ژاپن مشکل مسکن و دستمزد و امنیت شغلی را ندارد. کارمند آنجا را مال خود می داند. چطور مدیران اعتقاد دارند که ما متعهدیم؟ چون پول بالایی می گیرند. الان مدیر سراغ دارید زیر ۵۰ میلیون حقوق نگیرد؟ نماینده مجلسی را می شناسید که زیر ۲۰ میلیون حقوق نگیرد؟ یا فلان وزیر زیر صد میلیون نگیرد؟ این حقوق را می گیرند و متعهد هم می شوند. بعد مثلا من نماینده مجلس، یک میلیون و نیم بگیرم طبیعی است که در این مملکت صدای من هم در می آید. اگر من وزیر باشم، ۴ میلیون تومان حقوق بگیرم یا فرزند وزیر یا فرزند رییس سازمان امور استخدامی، طبیعی است که می‌آیم روبروی مجلس و صدای من هم در می‌آید.

وی عنوان کرد: ما می‌گوییم طرح ساماندهی باید صورت بگیرد. به معنای بار مالی نیست اما همان قوانین بر اساس قوانین مادر احترام می گذاریم. ما نگران این هستیم که چون کارهای دیگر در کشور برای آقای رییسی اولویت دارند، این حرفها که شعار انتخاباتی بوده است، به تعویق بیفتد. بحث عدالت مزدی را دیدید که پیشنهاد نجومی در می آید؛ ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون تومان. آنجا بار مالی ندارد، اینجا دارد؟ من نمی دانم باید با چه ادبیاتی صحبت کنیم که تعامل بین دولت و مجلس صورت بگیرد. مراکز تصمیم گیری مرتبط بیاید پای کار. ۵ میلیون و هشتصد هزار نفر در حال حاضر بلاتکلیف هستند.

بابایی کارنامی اظهار داشت: معلم هشتصد هزار تومانی می خواهد شهید مطهری پرورش دهد یا معلم دو میلیون تومانی، می تواند شهید آوینی تحویل دهد؟ معلمی که در حالت حق التدریس باشد، یازده دوازده قرارداد دارد. حجمی و نهضتی و قراردادی و خرید خدمتی و … در وزارت آموزش و پرورش که مهد تعلیم و تربیت است، این تفاوت ها و هفده هجده نوع برخورد با معلمان را داریم. در تغییر دولت و در برزخی بودن آن، به عنوان خرید خدمات و معلم بین این دولت و آن دولت بیش از هفتاد هزار نیرو وارد کردند. بعد به دولت می گویند بار مالی ندارم. خب آقای سازمان امور استخدامی اگر به نیروها اعتقاد داری، بنشین تصمیم گیری کن و بنشینیم تحلیل کنیم. در همین آموزش و پرورش فارغ التحصیل صنعتی شریف نمی تواند وارد شود، چون کسی را ندارد که توصیه کند یا نامه بدهد. اینها نمی توانند وارد چرخه آموزش و پرورش شود اما فلان آقا که بیسواد است، چون فلانی پشتش است، سفارش می شود و به عنوان خرید خدمت وارد می شود. چند سال که بگذرد در مقابل مجلس تحصن می کند و وضعیتش تغییر می کند.

وی ادامه داد: می گوییم سالیانه کنکور استخدامی برگزار شود و هر کسی با هر نگاهی و نگرشی، فقط با کنکور وارد سازمان شود و اگر تخلف شود، حتی تا حد زندانی با مدیر متخلف برخورد شود. آن زمان است که می گوییم شاخص عدالت اجتماعی رعایت می شود و می توانیم نیروی خوب وارد کنیم. مقام معظم رهبری بر اقتصاد فرهنگ و عدالت اجتماعی تاکید کردند.

بابایی کارنامی در پاسخ به این سوال که مگر نمی گویند مجلس در راس امور است، چطور می شود که سازمان امور استخدامی برای خود ساز مخالف می زند؟ گفت: الان بحث ما با این سازمان این نیست که بگوییم چرا ۴۵ میلیارد هزینه دارد. برای این سازمان بار مالی ندارد. حتی مجلس ما مشکل دارد. می گویم با این قوانین موجود، مدیر تخلف نمی کند اما با این قوانین همین وضعیت است. ما طرحی آماده کردیم و رییس کمیسیون اجتماعی پیگیری می کند. ما در کشور محکومیم به رعایت اصل ۴۳ قانون اساسی که تاکید بر شاخص عدالت دارد. ما باید بپردازیم به مسأله ای که بحث اول مردم است.

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.